ارایه اسناد گوگل برای اقدامات مداخله‌جویانه روسیه در آمریکا

ارایه اسناد گوگل برای اقدامات مداخله‌جویانه روسیه در آمریکا شرکت گوگل اعلام کرده است که بسیاری از آژانس‌های روسی برای تحریف و تأثیرگذاری بر جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، میلیون‌‌ها دلار برای تبلیغات در سرویس‌های مختلف گوگل هزینه کرده‌اند. به گزارش ایسنا، به نقل از سی‌نت، براساس گزارشی که واشنگتن پست منتشر کرده است، […]

ارایه اسناد گوگل برای اقدامات مداخله‌جویانه روسیه در آمریکا

شرکت گوگل اعلام کرده است که بسیاری از آژانس‌های روسی برای تحریف و تأثیرگذاری بر جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، میلیون‌‌ها دلار برای تبلیغات در سرویس‌های مختلف گوگل هزینه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سی‌نت، براساس گزارشی که واشنگتن پست منتشر کرده است، شرکت گوگل تبلیغات و شواهدی دال بر اقدامات مداخله‌جویانه و دخالت روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا که در سال ۲۰۱۶ میلادی برگزار شد، یافته است که براساس این مدارک، آژانس‌های روسی بار‌ها و بار‌ها تلاش کرده‌اند تا با استفاده از پلتفرم تبلیغاتی سرویس‌های مختلف گوگل، تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند تا بر اذهان عمومی جامعه آمریکا تأثیرگذار باشد و جریان انتخابات را به سمت و سویی که آنها تمایل داشتند، سوق بدهند.

در طول یک سال گذشته و به‌خصوص بس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روسیه و هکرهای وابسته به این کشور همواره مورد حملات شدید انتقادی از سوی مقامات دولتی و حقوقی آمریکا قرار گرفته و به دخالت در جریان انتخابات و یا سیستم‌های رأی‌گیری متهم شده‌اند.

گوگل در بیانیه خود اعلام کرده است که آژانس‌های روسی به منظور تأثیرگذاری و سوق دادن جریان انتخابات به سمت و سویی که دلخواه خودشان است، میلیون‌ها دلار صرف تبلیغات در سرویس‌ها و خدمات مختلف گوگل از جمله یوتیوب، سرویس پست الکترونیکی جی‌میل و جست‌وجوگر گوگل کرده‌اند.

 

یک مقام رسمی گوگل در این خصوص عنوان می‌کند: «ما سیاست‌های دقیقی درباره تبلیغات منتشر شده با موضوعات سیاسی و مذهبی در پلتفرم گوگل داریم. گوگل در حال بررسی هرچه دقیق‌تر سیستم تبلیغاتی خود برای سوءاستفاده‌های احتمالی است و برای این منظور با محققان و شرکت‌های مختلف آمریکایی همکاری خواهد کرد».