انتقال اطلاعات ۳۷۰۰ جایگاه سوخت به دیتاسنترهای داخلی

انتقال اطلاعات ۳۷۰۰ جایگاه سوخت به دیتاسنترهای داخلی در راستای ارتقای شبکه ارتباطی جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور، امکان انتقال اطلاعات این جایگاه‌ها به مراکز داده داخلی ممکن شد. به گزارش مهر، شرکت مخابرات ایران و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، در جهت ایجاد خدمات ارتباطی برای ۳ هزار و ۷۰۰ جایگاه عرضه سوخت و انتقال […]

انتقال اطلاعات ۳۷۰۰ جایگاه سوخت به دیتاسنترهای داخلی

در راستای ارتقای شبکه ارتباطی جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور، امکان انتقال اطلاعات این جایگاه‌ها به مراکز داده داخلی ممکن شد.

به گزارش مهر، شرکت مخابرات ایران و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، در جهت ایجاد خدمات ارتباطی برای ۳ هزار و ۷۰۰ جایگاه عرضه سوخت و انتقال اطلاعات این جایگاها به مرکز داده، تفاهم همکاری امضا کردند.

در راستای این تفاهم همکاری که در حاشیه نمایشگاه تله کام ٢٠١٧ منعقد شد، ایجاد و راه‌اندازی خدمات ارتباطی برای جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت.

این تفاهمنامه بین رسول‌سراییان، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و علی‌اکبر‌نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به امضا رسید.

سراییان درباره موضوع این همکاری توضیح داد: اتصال تمامی مراکز سوخت کشور به مرکز داده داخلی باید منطبق با تکنولوژی روز صورت گیرد و بر این اساس فناوری فعلی دیگر پاسخگوی نیاز جایگاه‌های سوخت نیست و از این رو نیاز به ارتقای فناوری، ضروری شده است.

وی ادامه داد: با ارتقای فناوری موجود در جایگاه‌های سوخت کشور سرویسی پایدار و امن برای انتقال اطلاعات ۳ هزار و ۷۰۰ مرکز سوخت به دیتاسنتر مخابرات فراهم می‌شود که بسته به موقعیت مکانی این ارتقای فناوری مبتنی بر فیبر نوری یا بستر مسی توسعه یافته خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران علاوه بر این طرحی برای تجهیز جایگاه‌های سوخت به فناوری (دسترسی فیبر نوری به اماکن) در دست بررسی است تا علاوه بر انتقال اطلاعات جایگاه‌های عرضه به مرکز داده، تبلیغات، اطلاع‌رسانی و اطلاعات ترافیکی نیز از طریق جایگاه‌ها در اختیار مردم قرار گیرد.

 

وی تأکیدکرد: دریافت اطلاعات منسجم از جایگاه‌ها امکان تحلیل رفتار مردم، میزان فروش، میزان موجودی و کمبود موجودی را فراهم می‌کند.