اعتراض شرکت‎های تولیدکننده محتوا به انحصارسازی مزایده VAS

اعتراض شرکت‎های تولیدکننده محتوا به انحصارسازی مزایده VAS از مدیران شرکت‌های تولیدکننده محتوا، به انحصار شرکت توسکا (زیرمجموعه همراه‌اول) درباره اطلاع‌رسانی ارایه خدمات شرکت‌های محتوای دیجیتال در رسانه ملی اعتراض کرده و خواستار رسیدگی به این موضوع شده‌اند. با توجه به این‌که مزایده طرح پروژه خدمات ارزش‌افزوده (VAS) به صورت سرویس‌های متنی SMS، کدهای دستوری […]

اعتراض شرکتهای تولیدکننده محتوا به انحصارسازی مزایده VAS

از مدیران شرکت‌های تولیدکننده محتوا، به انحصار شرکت توسکا (زیرمجموعه همراه‌اول) درباره اطلاع‌رسانی ارایه خدمات شرکت‌های محتوای دیجیتال در رسانه ملی اعتراض کرده و خواستار رسیدگی به این موضوع شده‌اند.

با توجه به این‌که مزایده طرح پروژه خدمات ارزش‌افزوده (VAS) به صورت سرویس‌های متنی SMS، کدهای دستوری USSD، صوتیIVR آهنگ انتظار RBT چندرسانه‌ای APP، GAME، NFC، PAYMENT، IN برگزار شده و شرکت توسکا با مدیریت محمدکاشانی، برنده این مزایده شده است، شرکت‌های تولیدکننده محتوا از روز ۱۵ مهرماه ملزم به مشارکت با این شرکت، برای معرفی خدمات خود در رسانه ملی هستند.

درواقع به موجب این مزایده از این پس انحصار اطلاع‌رسانی ارایه خدمات مبتنی بر فناوری و محتوا در بستر موبایل یا فضای مجازی، خدمت دانش‌بنیان و نرم‌افزار موبایلی، معرفی هرگونه خدمت مبتنی بر پرداخت الکترونیک یا کیف پول، خدمت مبتنی بر دانش و فروش محصولات ارزش‌افزوده و شارژ تلفن همراه بر روی موبایل در رسانه ملی به شرکت توسکا در سایه همراه اول واگذار شده است.

این موضوع موجب اعتراض شرکت‌های تولیدکننده محتوا شده چراکه معتقدند، انحصار به وجود آمده باعث می‌شود آنها نتوانند از تخفیف‌های صدا و سیما برای معرفی کالای خود بهره‌مند شوند.

مدیران شرکت‌های تولید محتوا با ارایه متنی به فناوران اعلام کرده‌اند؛ «چرا شرکت همراه اول در زمان آغاز حمایت از کارآفرینان دانشبنیان که با به‌کارگیری ارزشمند‌‌ترین سرمایه‌های کشور که به حق می‌توان آینده اقتصاد مقاومتی را صد‌‌ها برابر مقاوم تر بسازند به جای حمایت و ایجاد انگیزش با سوءاستفاده از انحصار درصدد از بین بردن شرکت‌های تازه به پا خواسته کرده و برای خود سهم خواهی می‌کند.

آیا به تصویر ۱۰ سال آینده دنیا نگریسته‌ایم که همه قدرت‌‌ها استوار بر تکنولوژی‌های نوین و به قول امروزمان استارت‌آپ‌‌ها هستند و ما این ثروت عظیم منابع سرشار را که بلاشک جوانان مستعد سرزمینمان هستند، خواسته یا ناخواسته با سوءمدیریت و انحصارطلبی ارزان و بلاقیمت با دستان خود تقدیم قدرت‌های استعمارطلب می‌کنیم.»

شنیده‌ها حاکی است که کمیسیون ICT اتاق بازرگانی ایران، مجمع ناشران الکترونیک، مرکز رسانه‌ای ملی وزارت ارشاد، مرکز ملی فضای مجازی و… پیگیر این موضوع هستند و هفته آینده جلساتی برای حل این مشکل برگزار خواهد شد.

 

منبع: فناوران اطلاعات