پرونده‌های مالی استارت‌آپ‌ها دیگر به دادگاه نمی‌رود !

دبیر انجمن صنفی کسب‌ و کارهای مجازی پرونده‌های مالی استارت‌آپ‌ها دیگر به دادگاه نمی‌رود ! دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای مجازی گفت: با پیگیری‌های این اتحادیه، از این پس دیگر پرونده‌های مالی کسب‌وکارهای مجازی به دادگاه نمی‌رود و همه فرایند از طریق یک اپلیکیشن انجام خواهد شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ رضا‌الفت‌نسب آماری درباره واحدهای […]

دبیر انجمن صنفی کسب‌ و کارهای مجازی

پرونده‌های مالی استارت‌آپ‌ها دیگر به دادگاه نمی‌رود !

دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای مجازی گفت: با پیگیری‌های این اتحادیه، از این پس دیگر پرونده‌های مالی کسب‌وکارهای مجازی به دادگاه نمی‌رود و همه فرایند از طریق یک اپلیکیشن انجام خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ رضا‌الفت‌نسب آماری درباره واحدهای صنفی موجود در کشور ارایه و اظهارکرد: در ایران تقریباً به ازای هر ۳۰شهروند یک واحد صنفی تشکیل شده که این میزان ۷برابر میانگین جهانی است و امروزه شاهد هستیم در همه شهرها، روستا‌ها و محلات در پارکینگ‌ها افراد اتحادیه شکل داده‌اند.

دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای مجازی درباره دلایل تعارض بین کسب‌وکارهای سنتی و اینترنتی گفت: خیلی افراد معتقد هستند کسب‌وکارهای سنتی دیگر در این جامعه نقشی ندارند و این دیدگاه باعث بروز اختلافات شده است؛ اتحادیه‌های موجود براساس آیین‌نامه ماده۸۷ قانون نظام صنفی شکل گرفته است و براساس این آیین‌نامه کسب‌وکارهای مجازی ملزم به دریافت مجوز از اتحادیه مربوطه هستند اما فرایند دریافت مجوز از این اتحادیه خیلی پیچیده است.

وی افزود: دریافت مجوز از این اتحادیه‌ها به شکل بومی است و با توجه به ۸هزارو ۳۰۰‌اتحادیه‌ای که در سراسر کشور وجود دارد، کسب‌وکار‌ها نیاز دارند در هر شهری که فعال هستند از اتحادیه همان شهر مجوز دریافت کنند.

الفت‌نسب خاطرنشان‌کرد: انجمن صنفی به هرحال باید شکل می‌گرفت و ما تصمیم گرفتیم برای حل مشکلات ورود کنیم زیرا در غیر این صورت بخش سنتی ورود می‌کرد و این بخش را هم در اختیار خود می‌گرفت؛ این اتحادیه تنها تشکلی است که نیازی به ارایه سند مالکیت یا اجاره برای دریافت مجوز ندارد.

وی همچنین درباره وضعیت دریافت مجوز استارت‌آپ‌ها گفت: در حال حاضر اجباری نداریم که استارت‌آپ‌ها برای دریافت مجوز به ما مراجعه کنند؛ ما در حال تدوین ضوابط برای گروه‌های مختلف شغلی هستیم و این فرایند را با گروه تاکسیهای اینترنتی شروع کرده‌ایم و با همین رویکرد موفق شده‌ایم تاکنون تعداد بسیار زیادی از کسب‌وکار‌ها را رفع پلمب کنیم.

 

وی با اشاره به برنامه‌های آینده و فعالیت‌های در دست اقدام این انجمن گفت: با پیگیری‌های این اتحادیه، از این پس دیگر پرونده‌های مالی کسب‌وکارهای مجازی به دادگاه نمی‌رود و همه فرایند از طریق یک اپلیکیشن انجام خواهد شد؛ همچنین فریلنسر‌ها و فعالان کسب‌وکارهای مجازی در آینده خواهند توانست از بیمه تأمین اجتماعی بدون اعمال بار مالی زیاد روی شرکت‌ها استفاده کنند.