استقلال کامل صندوق‌های پژوهش و فناوری استان‌ها

رییس صندوق نوآوری اعلام کرد استقلال کامل صندوق‌های پژوهش و فناوری استان‌ها رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به امضای تفاهمنامه اخیر بین این صندوق و استانداری هرمزگان در راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری در این استان اظهارکرد: صندوق‌های پژوهش و فناوری استان‌ها از استقلال کامل برخوردار هستند. به گزارش ایرنا، نهم اسفندماه و […]

رییس صندوق نوآوری اعلام کرد

استقلال کامل صندوق‌های پژوهش و فناوری استان‌ها

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به امضای تفاهمنامه اخیر بین این صندوق و استانداری هرمزگان در راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری در این استان اظهارکرد: صندوق‌های پژوهش و فناوری استان‌ها از استقلال کامل برخوردار هستند.

به گزارش ایرنا، نهم اسفندماه و در حاشیه سفر استانی روحانی، رییس‌جمهوری به استان هرمزگان بود که به منظور ایجاد صندوق پژوهش و فناوری، تفاهمنامه همکاری میان صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و استانداری هرمزگان به امضا رسید.

بهزادسلطانی، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با بیان این‌که، صندوق پژوهش و فناوری در واقع شبکه و بازوی صندوق نوآوری و شکوفایی در استان‌ها محسوب می‌شوند، گفت: زیرا هنگامی که این صندوق‌ها در استان‌ها تشکیل می‌شوند دیگر لازم نیست، طرحی به تهران داده شود و خودشان می‌توانند این طرح‌ها را مستقل ارزیابی، تصویب و پرداخت تسهیلات داشته باشند.

وی با بیان این‌که، در حال حاضر ۱۷ استان کشور فاقد صندوق پژوهش و فناوری هستند، تأسیس این صندوق را برای هرمزگان یک مزیت دانست و در خصوص چگونگی سهم طرفین در تأمین سرمایه این صندوق نیز اظهارکرد: کل سرمایه صندوق ۸۰میلیاردریال است که ۴۰میلیاردریال آن از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و ۴۰میلیارد باقیمانده نیز از سوی استانداری، دانشگاه جامع پزشکی و پارک علمی و فناوری هرمزگان تأمین می‌شود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در ادامه تصریح‌کرد: ما بنا داریم در هر استان حداقل یکی از این صندوق‌ها تشکیل شود البته اگر بیش‌تر هم شود ما استقبال می‌کنیم به شرطی که بخش خصوصی و دولتی سرمایه‌گذاری کنند.

وی در ادامه یکی دیگر از اقدامات انجام شده در سفر روحانی به استان هرمزگان را برگزاری نشست با فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان این استان عنوان کرد و گفت: در این جلسه مشکلات این شرکت‌ها برای رفع، مورد بررسی و واکاوی قرار گرفت.

سلطانی همچنین با اشاره به انعقاد یک تفاهمنامه با پارک علمی و فناوری استان هرمزگان تأکیدکرد: قرار است که در حقیقت این پارک فناوری «هاب» صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان باشد.

وی در ادامه، برگزاری جلسه برای تعدادی از مدیران و دست‌اندرکاران شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور واکاوی دقیق و آسیب‌شناسی مشکلات این شرکت‌ها را از دیگر اقدامات مشاوران و کارشناسان صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در حاشیه سفر روحانی به استان هرمزگان عنوان کرد.

سلطانی با تأکید بر این‌که مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان تنها به مشکلات پولی خلاصه نمی‌شود، افزود: مشاوران و کارشناسان صندوق در این جلسات همچون پزشک این شرکت‌ها را ویزیت کرده و پس از تجزیه و تحلیل و آسیب‌شناسی، راهکارهای چگونگی خروج از بن‌بست را به این شرکت‌ها ارایه کردند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در ادامه، برگزاری نشست با اساتید دانشگاه و فعالان عرصه علم و فناوری استان هرمزگان را در راستای آشنایی هرچه بیش‌تر و بهتر آنان با این صندوق را از دیگر اقدامات انجام شده در حاشیه سفر روحانی به استان هرمزگان ذکر کرد.