آموزش برنامه‌نویسی به کودکان عصر دیجیتال

آموزش برنامه‌نویسی به کودکان عصر دیجیتال یک استارت‌آپ استرالیایی در حال ساخت نوعی اسباب بازی است تا به کودکان برنامه‌نویسی یاد بدهد. به گزارش سایبربان، به نقل از «techcrunch»؛ در عصر دیجیتال امروزی یادگیری برنامه‌نویسی و سواد دیجیتال یک ضرورت به حساب می‌آید. تاکنون بازی‌های ویدئویی یا اسباب‌بازی‌های بسیاری با این هدف به بازار عرضه […]

آموزش برنامه‌نویسی به کودکان عصر دیجیتال

یک استارت‌آپ استرالیایی در حال ساخت نوعی اسباب بازی است تا به کودکان برنامه‌نویسی یاد بدهد.

به گزارش سایبربان، به نقل از «techcrunch»؛ در عصر دیجیتال امروزی یادگیری برنامه‌نویسی و سواد دیجیتال یک ضرورت به حساب می‌آید. تاکنون بازی‌های ویدئویی یا اسباب‌بازی‌های بسیاری با این هدف به بازار عرضه شده‌اند.

استارت‌آپ استرالیایی «روبو واندرکایند» (Robo Wunderkind)، به تازگی نوعی اسباب بازی جدید با همین نام و لوگو مانند، با قابلیت برنامه‌ریزی معرفی کرده است. این شرکت موفق شده است برای تکمیل طرح خود، بودجه‌ای ۱٫۲ میلیون دلاری را از «SOSV»، بانک فدرال اتریش و چندین کسب و کار دیگر به دست آورد.

روبو واندرکایند، در مقایسه با محصولات مشابه، همچنان ظاهری لوگو مانند خود را حفظ کرده و کاربر را مجبور می‌کند، ابتدا خود آن را به شیوه دلخواه سرهم کند. همچنین تعدادی از بلوک‌ها از جنس خاصی طراحی شده‌اند که روبات به ابزاری متصل به اینترنت تبدیل می‌کنند.

در محصول یاد شده دارای حسگرهایی مانند مجاورت، حرکتی و نور است. همچنین کاربر می‌تواند نوعی دوربین کوچک، فرستنده و گیرنده ی مادون قرمز و نمایشگری با قابلیت برنامه‌ریزی را در ساخت آن به‌کار گرفت.

یکی از نکات مثبت واندرکایند، سازگاری آن با قطعات لوگوهای معمولی است. در نتیجه مصرف کننده می‌تواند با ترکیب هر دو نوع بلاک، روباتی پیچیده‌تر و بزرگ‌تر به وجود آورد.

اسباب بازی مذکور از دو برنامه ی مختلف سازگار با iOS بهره می‌برد. اولین برنامه «Robo Live» نام داشته، اجازه مدیریت زمان واقعی روبات را به‌کاربر می‌دهد. دومین نرم‌افزار نیز «Robo Code» بوده، امکان برنامه‌نویسی و دیدن نوع استفاده حسگر‌ها را فراهم می‌کند. اپلیکیشن دوم به مصرف کننده اجازه می‌دهد با کنار هم قراردادن بلاک‌های مجازی، الگوریتم‌های ساده‌ای را به وجود آورند. این ویژگی باعث می‌شود تا آنها با مفاهیم اولیه برنامه‌نویسی مانند حلقه‌ها آشنا شوند.

سرگرمی مذکور به پیشرفت دانش روباتیک، برنامه‌نویسی و تفکر خلاق کودکان کمک می‌کند.

محصول روبو واندرکایند دارای ۳ نوع «Starter Kit»، «Advanced Kit» و «Professional Kit» است. نوع اول هم اینک با قیمت ۲۵۰ دلار در دسترس است؛ اما دو بسته‌بندی دیگر در آینده‌ای نزدیک به بازار عرضه خواهند شد.