قطعی اینترنت و برقراری ارتباطات در بستر شبکه ملی اطلاعات

قطعی اینترنت و برقراری ارتباطات در بستر شبکه ملی اطلاعات دسترسی به اینترنت در کشور دچار اختلال جدی شده است و از بعدازظهر شنبه (٢۵ آبان ماه)، اینترنت در برخی سرویس‌دهنده‌ها دچار قطعی شده است. ‌به گزارش مناقصه‌مزایده‌؛ از صبح یکشنبه (۲۶ آبان‌ماه)، اختلال اینترنت شدت بیشتری یافته و دسترسی به شبکه جهانی دچار محدودیت […]

قطعی اینترنت و برقراری ارتباطات در بستر شبکه ملی اطلاعات

دسترسی به اینترنت در کشور دچار اختلال جدی شده است و از بعدازظهر شنبه (٢۵ آبان ماه)، اینترنت در برخی سرویسدهنده‌ها دچار قطعی شده است.

‌به گزارش مناقصه‌مزایده‌؛ از صبح یکشنبه (۲۶ آبان‌ماه)، اختلال اینترنت شدت بیشتری یافته و دسترسی به شبکه جهانی دچار محدودیت شده است.

البته به‌نظر می‌رسد با فعال شدن شبکه داخلی کشور(که به شبکه ملی اطلاعات معروف است) دسترسی معدودی از سایت‌ها در همین شرایط ممکن است، اما تا لحظه تدوین این خبر، دسترسی به شبکه جهانی و نیز دیگر سرویس‌های اینترنتی قطع شده است.

گزارش‌های رسیده حاکی از اختلال و حتی قطع کامل دسترسی به اینترنت در اکثر سرویس‌دهنده‌ها از جمله تمامی ‌اپراتورهای موبابل است.

در همین حال برخی از خبرگزاری‌ها به نقل از یک مسؤول مطلع در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر دادند که محدودیت دسترسی به اینترنت با تصویب شورای امنیت کشور انجام شده است.