مسؤولیت جدید دانشگاه‌ها برای مقابله با تحریم

مسؤولیت جدید دانشگاه‌ها برای مقابله با تحریم مدیرکل دفترحمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم از طرحی برای ورود جدی دانشگاه‌ها برای مقابله با تحریم و جبران کمبودها در کشور خبر داد. عبدالساده نیسی در گفت‌وگو با مهر، از تشکیل کمیته‌ای برای چگونگی ورود دانشگاه‌ها برای مقابله با تحریم و رفع نیاز صنعت، […]

مسؤولیت جدید دانشگاه‌ها برای مقابله با تحریم

مدیرکل دفترحمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم از طرحی برای ورود جدی دانشگاه‌ها برای مقابله با تحریم و جبران کمبودها در کشور خبر داد.

عبدالساده نیسی در گفت‌وگو با مهر، از تشکیل کمیتهای برای چگونگی ورود دانشگاه‌ها برای مقابله با تحریم و رفع نیاز صنعت، خبر داد و اظهار کرد: قرار است بررسی شود به واسطه تحریم‌ها، چه کالا و محصولاتی به کشور وارد نمی‌شوند و به دنبال آن دانشگاه‌ها با کمک پارک‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان این مسأله را حل کنند.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم افزود: براساس این طرح قرار است نیاز صنعت احصا و به دانشگاه‌ها اعلام شود تا دانشگاه‌ها نسبت به رفع آن با کمک اساتید، هیأت علمی‌ و دانشجویان تحصیلات تکمیلی اقدام کنند.

نیسی اضافه کرد: در جلسه‌ای که اخیراً با دانشگاه‌های بزرگ کشور داشتیم، تأکید کردیم که نسبت به این موضوع به عنوان یک پروژه نگاه نکنند و ابعاد مالی آن را در اولویت قرار ندهند.

وی با بیان این مطلب که دانشگاه‌های بزرگ در این طرح الگویی برای کل دانشگاه‌های کشور هستند، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همچنین تقاضا محور کردن پایاننامه‌های رساله ارشد و دکتری در این طرح مورد تأکید قرار گرفته است.

مدیرکل دفترحمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم تصریح کرد: در نمایشگاه هفته پژوهش امسال تقاضامحوری را مبنا قرار داده‌ایم تا با اعلام نیاز صنعت، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به واسطه تحقیق و پژوهش نسبت به رفع آن اقدام کنند.