همه مدارک دانشگاهی قابل استعلام است

همه مدارک دانشگاهی قابل استعلام است وزارت علوم مرجع تأیید مدارک دانشگاهی است و سازمان امور دانشجویان پیگیری‌های مورد نیاز را در این باره انجام می‌دهد. به گزارش فارس، علی خاکی‌صدیق؛ معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیگیری این موضوع که امکان راستی آزمایی مدرک تحصیلی همه مسؤولان توسط وزارت علوم وجود دارد، […]

همه مدارک دانشگاهی قابل استعلام است

وزارت علوم مرجع تأیید مدارک دانشگاهی است و سازمان امور دانشجویان پیگیری‌های مورد نیاز را در این باره انجام می‌دهد.

به گزارش فارس، علی خاکی‌صدیق؛ معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیگیری این موضوع که امکان راستی آزمایی مدرک تحصیلی همه مسؤولان توسط وزارت علوم وجود دارد، گفت: وزارت علوم مرجع تأیید مدارک دانشگاهی است و پیگیری این موضوع هم در حوزه سازمان امور دانشجویان قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنان که در زمان‌های مورد نیاز، نهادها و دستگاه‌های مربوط براساس قانون استعلاماتی را از وزارت علوم دارند و پاسخ دریافت می‌کنند.

براین اساس، بررسی صحت و راستی‌آزمایی مدرک تحصیلی دانشگاه علمی‌و کاربردی، مؤسسات آموزش‌عالی غیرانتفاعی، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه پیامنور و سایر مؤسسات آموزش‌عالی زیرمجموعه وزارت علوم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قابل استعلام است.

همچنین مراکز آموزشی دیگری در خارج از زیرمجموعه وزارت علوم در کشور وجود دارند از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت بهداشت، مدیریت حوزه علمیه جامعه المصطفی، مدیریت حوزه علمیه اصفهان، مدیریت حوزه علمیه خراسان، مدیریت حوزه علمیه جامعه الزهرا، مدیریت حوزه‌های علمیه برادران و مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران که اعتبار مدارک تحصیلی از این مراکز هم قابل استعلام است.

فرزانه شمیرانی؛ دبیرکل دفتر آموزش‌عالی غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم تأکید کرد که فهرست مؤسسات مجاز آموزش‌عالی همواره روی پایگاه اینترنتی وزارت علوم در دسترس همه قرار دارد و هر شهروندی درباره وجود دانشگاه یا مؤسسه‌ای سؤال دارد می‌تواند به این فهرست مراجعه کند.