۱۸ ماهواره مخابراتی و سنجشی تاکنون در ایران ساخته شده است

وزارت ارتباطات اعلام کرد ۱۸ ماهواره مخابراتی و سنجشی تاکنون در ایران ساخته شده است وزارت ارتباطات اعلام کرد: سازمان فضایی ایران با همکاری پژوهشگاه فضایی و دانشگاه‌های امیرکبیر و علم‌وصنعت تاکنون ۱۸ ماهواره مخابراتی و سنجش از راه دور طراحی و ساخته است. به گزارش مناقصه‌مزایده، وزارت ارتباطات با ارائه گزارشی درخصوص تحقق شعار […]

وزارت ارتباطات اعلام کرد

۱۸ ماهواره مخابراتی و سنجشی تاکنون در ایران ساخته شده است

وزارت ارتباطات اعلام کرد: سازمان فضایی ایران با همکاری پژوهشگاه فضایی و دانشگاه‌های امیرکبیر و علم‌وصنعت تاکنون ۱۸ ماهواره مخابراتی و سنجش از راه دور طراحی و ساخته است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، وزارت ارتباطات با ارائه گزارشی درخصوص تحقق شعار «ایران هوشمند» اعلام کرد: ایران با دستیابی به چرخه کامل فناوری فضایی به یکی از ۱۳ عضو باشگاه فضایی جهان تبدیل‌شده است.

در این گزارش با تأکید بر دستاوردهای صلح‌آمیز فضایی ایران، اعلام شده است: ایران با دستیابی به چرخه کامل فناوری فضایی به یکی از ۱۳عضو باشگاه فضایی تبدیل‌شده است و این به این معنی است که به‌تنهایی می‌توانیم ماهواره بسازیم، به فضا پرتاب و آن را در مدار قرار دهیم و از مزایای متعدد فناوری ماهواره‌ای استفاده کنیم.

در این راستا سازمان فضایی ایران با همکاری پژوهشگاه فضایی و دانشگاه‌های امیرکبیر و علم‌وصنعت تاکنون ۱۸ماهواره مخابراتی و سنجش از راه دور طراحی و ساخته‌ است.

تازه‌ترین ماهواره‌های ساخته‌شده به دست متخصصان ایرانی دارای قدرت تفکیک ۲۰ متری و ارتفاع مداری ۵۰۰کیلومتری از زمین است. این دستاورد کم‌نظیر در چند سال اخیر به‌دست‌آمده است و ایران را از مرحله و ساخت ماهواره تحقیقاتی به مرحله ساخت و طراحی ماهواره عملیاتی و کاربردی ارتقاء داده است.