توسعه روابط بندری و دریایی ایران وقطر

توسعه روابط بندری و دریایی ایران وقطر   مناقصه‌مزایده- روز گذشته براساس صحبت‌هایی که در راستای برقراری روابط اقتصادی دیپلماتیک صورت گرفته، قرار شد همکاری‌های توسعه‌ای ایران و قطر در بخش بندری صورت گیرد. این اخبار که کم و بیش از سوی قطری‌ها هم تأیید شده است یکی از وعده‌هایی است که به زودی در […]

توسعه روابط بندری و دریایی ایران وقطر

 

مناقصه‌مزایده- روز گذشته براساس صحبت‌هایی که در راستای برقراری روابط اقتصادی دیپلماتیک صورت گرفته، قرار شد همکاری‌های توسعه‌ای ایران و قطر در بخش بندری صورت گیرد. این اخبار که کم و بیش از سوی قطری‌ها هم تأیید شده است یکی از وعده‌هایی است که به زودی در راستای تحقق آن پی‌گیری‌های لازم صورت خواهد پذیرفت.

براساس اخبار مخابره شده از وزارت خارجه هیأتی قطری که در رأس آن مسؤولان سازمان بنادر این کشور و مشاور ارشد وزیر حمل و نقل و ارتباطات قرار دارد با رییس سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان دیدار و جلسه‌ای برای هم‌اندیشی در رابطه با توسعه روابط دریایی و بندری دو کشور برگزار کردند.

این در حالی بود که به یاد داریم دی‌ماه سال گذشته پیش‌نویس توافقنامه و تفاهمنامه بندری و دریایی بین دو کشور تنظیم و به وزیر حمل و نقل ارتباطات قطر ارایه شده بود. این پیش‌نویس توافقاتی درباره جستجو و نجات دریایی بود که در مراجع دیپلماتیک قطر در حال نهایی شدن است.

قرار بر این است در این سفر هیأت قطری‌ بازدیدی از بنادر بوشهر، بندر امام، بندر خرمشهر، بندرعباس داشته باشند تا با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این بنادر آشنا شوند.

کشور قطر زمینه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دریایی و بندری را دارد و در این سفر قرار بر این است تفاهمنامه‌هایی منعقد شود که سهم حمل و نقل دریایی به مقصد قطر و ترانزیت از مسیر کریدور شمال – جنوب ایران افزایش یابد.

الخنجی، رییس سازمان بنادر قطر با بیان این‌که پس از سفر هیأت ایرانی به قطر تصمیم به ایجاد یک کمیته مشترک دریایی و بندری بین دو کشور گرفته شد. قرار بر این است که در این کمیته راه‌های توسعه روابط بین دو کشور و رفع چالش‌های موجود بررسی شود.