برای کولبران چه کردید؟

برای کولبران چه کردید؟ ولی‌ملکی، مدیرکل پیشگیری و نظارت کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی با بیان این‌که در سال ۹۶، هفتاد هزار پرونده مربوط به قاچاق در این سازمان رسیدگی شد، گفت: بزرگ‌ترین پرونده‌ها مربوط به قاچاق لوازم خانگی است. وی گفت: ۷۵ هزار نفر از مرزنشینان از راه کولبری امرارمعاش می‌کنند و اگر […]

برای کولبران چه کردید؟

ولی‌ملکی، مدیرکل پیشگیری و نظارت کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی با بیان این‌که در سال ۹۶، هفتاد هزار پرونده مربوط به قاچاق در این سازمان رسیدگی شد، گفت: بزرگ‌ترین پرونده‌ها مربوط به قاچاق لوازم خانگی است.

وی گفت: ۷۵ هزار نفر از مرزنشینان از راه کولبری امرارمعاش می‌کنند و اگر بخواهیم از فعالیت آنها جلوگیری کنیم، باید فکری برای معیشت آنها داشته باشیم.

عبدالمجیداجتهادی، مدیرکل پیشگیری و نظارت کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی نیز در این برنامه با اعلام این‌که در سال ۹۶، هفتاد هزار پرونده مربوط به قاچاق در این سازمان رسیدگی شد، گفت: بزرگ‌ترین پرونده‌ها مربوط به قاچاق لوازم خانگی است.

وی اضافه‌کرد: براساس قانون و آیین‌نامه‌های اجرایی دولت امکان عرضه مجدد کالاهای قاچاق در جامعه وجود ندارد و باید به خارج از کشور صادر شود، مگر این‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت تشخیص دهد که به این کالا‌ها در کشور نیاز جدی وجود دارد. تاکنون هیچ کدام از کالاهای قاچاق ضبط‌ شده وارد بازار نشده و تراکم این کالا‌ها در انبار‌ها بر این اساس است.

اما در مبارزه با قاچاق همان‌طور که رهبری فرمودند باید با باندهای قاچاق مبارزه شود و کولبران را سر و سامان بدهیم! اما کاش کسی از دولت پیگیری کند، برای اینها چه کرده است؟!