معاون وزیر راه و شهرسازی احداث پروژه راهآهن رشت – آستارا در سال ۹۶ آغاز میشود معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از آغاز عملیات احداث راهآهن رشت-آستارا در سال ۹۶ خبر داد. معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای […]
معاون وزیر راه و شهرسازی
احداث پروژه راهآهن رشت – آستارا در سال ۹۶ آغاز میشود
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از آغاز عملیات احداث راهآهن رشت-آستارا در سال ۹۶ خبر داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از آغاز عملیات احداث راهآهن رشت-آستارا در سال ۹۶ خبر داد.
به گزارش ایسنا، خیرا…خادمی در جریان سفر خود به شهرستان مرزی بندر آستارا و بازدید از پل ریلی آستارا–آستارا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای نشستهای مشترک دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، تصمیماتی در خصوص اتصال خطوط ریلی این دو کشور دوست و همسایه اتخاذ گردید.
وی با تأکید بر اینکه عملیات احداث حدود ۸ کیلومتر خط ریلی در خاک آذربایجان و حدود ۲٫۵ کیلومتر خط ریلی در خاک ایران در دستور کار دستاندرکاران دو کشور قرار گرفته است، ادامه داد: برای اتصال این دو خط ریلی عملیات احداث یک پل بزرگ بروی رودخانه مرزی آستاراچای به طول ۸۰ متر آغاز شد که اجرای این پروژه در مراحل پایانی قرار دارد.
خادمی در بخش دیگر سخنان خود از انتقال بار به کشور از طریق این خطآهن سخن گفت و تصریح کرد: در ادامه روند جابهجایی کالا از اروپا، کالا با قطار از جمهوری آذربایجان به آستارا و از طریق جاده به رشت و از آنجا به خط آهن سراسری تحویل میگردد.
وی از به صدا درآمدن صدای سوت قطار آستارا – آستارا تا پایان سال جاری سخن گفت و افزود: در صورت تأمین مالی تا ۴ سال آینده قطعه رشت به آستارا متصل خواهد شد.
اختصاص یک هزار میلیارد تومان به تکمیل راهآهن قزوین–رشت
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در ادامه به بازدید امروز خود از عملیات احداث پروژه بزرگ راهآهن بزرگ قزوین-رشت-انزلی-آستارا اشاره کرد و توضیح داد: امیدواریم بخشی از این پروژه تا رشت در سال ۱۳۹۶ به بهرهبرداری برسد تا شبکه ریلی شمال به جنوب از رشت تا بندرعباس متصل گردد.
وی از آغاز عملیات اجرایی احداث خط آهن رشت–آستارا در سال ۱۳۹۶ خبر داد و تأکید کرد: با تکمیل این پروژه آبهای آزاد جنوب از طریق خط آهن به دریای خزر و شهرستان آستارا، سپس به کشورهای جمهوری آذربایجان، گرجستان و روسیه متصل میگردد.
خادمی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه شبکه ریلی کشور از محدود قزوین تا رشت به طول ۱۶۵ کیلومتر که ۳۲ کیلومتر تونل و پل میباشد، در حال اتمام است، تصریح کرد: حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این مسیر هزینه شده و برای تکمیل مبلغی معادل یک هزار میلیارد تومان دیگر اعتبار منظور گردیده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در رأس هیأتی متشکل از مسؤولان و کارشناسان کشوری، استانی و شهرستانی از پل ریلی بینالمللی آستارا–آستارا، زیرسازی دو و نیم کیلومتر مسیر خط آهن و محل احداث پایانه و بارانداز ریلی در خاک آستارای جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.