نمره منفی برای بانک‌ها در خروج از فعالیت‌های بنگاه داری

نمره منفی برای بانک‌ها در خروج از فعالیت‌های بنگاه داری قائم مقام معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بانک‌ها در اجرای قانون رفع موانع تولید گفت: عملکرد بانک‌ها در زمینه خروج از فعالیت‌های بنگاه داری قابل قبول نیست. به گزارش خانه ملت، غلامرضا اسداللهی در خصوص نشست بررسی اجرای قانون رفع موانع تولید […]

نمره منفی برای بانک‌ها در خروج از فعالیت‌های بنگاه داری

قائم مقام معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بانک‌ها در اجرای قانون رفع موانع تولید گفت: عملکرد بانک‌ها در زمینه خروج از فعالیت‌های بنگاه داری قابل قبول نیست.

به گزارش خانه ملت، غلامرضا اسداللهی در خصوص نشست بررسی اجرای قانون رفع موانع تولید در معاونت نظارت مجلس گفت: برحسب دستور دکتر لاریجانی موضوع میزان اجرای قانون رفع موانع تولید در دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در این معاونت مجلس بررسی می‌شود که مشخص شود هر دستگاه تا به چه میزان به وظایف خود عمل کرده است.

قائم مقام معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نهمین نشست در راستای بررسی میزان اجرای قانون رفع موانع تولید در معاونت نظارت مجلس گفت: با حضور نمایندگان و کارشناسانی از بانک مرکزی، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس، اتاق بازرگانی، سازمان بازرسی کل کشور و وزارتخانه‌های نفت و نیرو بحث میزان اجرای قانون رفع موانع تولید در این دستگاه‌ها بررسی شد.

اسداللهی دراین رابطه ادامه داد: یکی از موضوعات این نشست، در خصوص عملکرد وزارتخانه‌های نفت و نیرو در اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید بود که در این ماده روی موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی در قانون رفع موانع تولید تأکید شده است.

عملکرد مثبت وزارت نفت موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی

وی افزود: عملکرد وزارت نفت در خصوص اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید مناسب بوده و اجرای بخشی از طرح‌ها آغاز شده و مصوباتی در این رابطه از شورای اقتصاد توسط این وزارتخانه اخذ شده که جای تقدیر دارد.

اسداللهی گفت: عملکرد وزارت نیرو در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی خوب نبوده، این درحالی است که باید از تمام توان بخش خصوصی و دولتی برای انجام این مهم استفاده کرد که در این رابطه تسهیلاتی مانند وام بانکی وجود دارد؛ البته وزارت نیرو تاکنون نتوانسته از شورای اقتصاد در رابطه با بهینه‌سازی مصرف انرژی مصوبه‌ای اخذ کند.

ارایه گزارش‌های عملکرد وزارتخانه‌های نفت و نیرو در اجرای قانون رفع موانع تولید به رییس مجلس

وی ادامه داد: گزارش‌های عملکرد وزارتخانه‌های نفت و نیرو در راستای اجرای قانون رفع موانع تولید به رییس مجلس و نمایندگان ارایه خواهد شد.

اسداللهی افزود: در بخش دیگری از جلسه امروز به موضوع اجرای ماده ۱۶ قانون رفع موانع تولید پرداخته شد که در این راستا بانک‌ها از بنگاه داری منع شده‌اند و باید اموال مازاد خود را به فروش برسانند؛ این درحالی است که عملکرد بانک‌ها در این راستا مناسب نبوده است.

قائم مقام معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خروج بانک‌ها از فعالیت‌های بنگاه داری به نفع اقتصاد کشور است و باید فضا برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود.