‌ خط کشی ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های استان با به‌کارگیری ۴ پیمانکار

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان اعلام کرد ‌ خط کشی ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های استان با به‌کارگیری ۴ پیمانکار مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: امسال وضعیت محورهای مواصلاتی استان متمایز از سال‌های قبل خواهد بود. ‌به گزارش ایسنا‌، علی‌زندی‌فر در جلسه کارگروه ایمنی حمل‌و‌نقل و سوانح رانندگی اظهار کرد: با توجه […]

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان اعلام کرد

خط کشی ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های استان با به‌کارگیری ۴ پیمانکار

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: امسال وضعیت محورهای مواصلاتی استان متمایز از سال‌های قبل خواهد بود.

‌به گزارش ایسنا‌، علی‌زندی‌فر در جلسه کارگروه ایمنی حمل‌و‌نقل و سوانح رانندگی اظهار کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در راستای ایمنی راه‌ها و هماهنگی با سایر دستگاه‌های عضو ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی، امسال وضعیت محورهای مواصلاتی استان متمایز از سال‌های قبل خواهد بود.

وی با اعلام آمادگی کامل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در ایام سفرهای نوروزی و با بیان این‌که ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان بلافاصله در این اداره کل تشکیل شده است، افزود: در مدت کوتاه تشکیل این ستاد جلساتی به منظور آغاز پیش‌فروش بلیط سفرهای نوروزی با صنوف و شرکت‌های مسافربری و آموزش مدیران فنی برگزار شده است.

زندی‌فر اضافه کرد: در حال حاضر خط E1 در مرکز مدیریت راه‌های استان راه‌اندازی شده که قابلیت پاسخگویی همزمان به ۳۴ تماس با سامانه ۱۴۱ را دارد.

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان یادآور شد: ۴۲ دوربین ثبت سرعت لحظه‌ای و متوسط و ۱۷ دوربین نظارت تصویری برخط برای ثبت تخلفات رانندگی در سطح راه‌های استان لرستان فعال است.

وی از آمادگی کامل تمام راهدارخانه‌ها و ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای خدمت‌رسانی به مهمانان نوروزی خبر داد و خاطر نشان کرد: تا ۲۵ اسفندماه علاوه بر آشکارسازی نقاط پرتصادف مورد نظر پلیس راه، زیباسازی ۱۰تا ۱۵ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها، خط کشی یک هزار کیلومتر از راه‌های استان، آسفالت محل‌های مورد نیاز با به‌کارگیری ۴ پیمانکار و به‌روزرسانی روشنایی راه‌ها با استفاده از ۱۲ اکیپ انجام خواهد شد.

زندی‌فر تصریح کرد: ۱۰۰ چراغ چشمک‌زن و ۱۰۰ چراغ پلیس سفارش داده‌ایم که با نظر پلیس راه در محل‌های تعیین شده، نصب خواهند شد. علاوه بر این برای مقابله با بارش نزولات جوی در ایام نوروز ۳۳ گشت راهداری به‌صورت شبانه‌روزی فعال می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان گفت: نصب ۱۲ تابلو برای معرفی نقاط گردشگری استان، به روزرسانی تابلوهای جاده‌ای، نصب ۱۰هزار برچسب آشکارسازی بر روی گاردریل‌ها، بهره‌برداری از ۱۴ ایستگاه دائمی برای گشت‌های پلیس راه، اختصاص مبلغی برای تجهیز ماشین‌آلات پلیس راه و چاله‌گیری و خط‌کشی محورهای گردشگری از دیگر تعهدات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان برای سفرهای نوروزی است.

 

وی با ابراز نگرانی از وضعیت آزادراه خرم‌آباد-پل زال اظهار کرد: در بازدیدی که به اتفاق مدیرکل بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری لرستان از این آزادراه داشتیم حساسیت روی این موضوع بیش‌تر شد علی‌رغم این‌که مکاتباتی با متولی آزادراه انجام شده اما همچنان به محض کم‌ترین بارش شاهد انسداد محور هستیم.