اعطای ۱۰ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به فعالان بخش خصوصی در سال ۹۶

اعطای ۱۰ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به فعالان بخش خصوصی در سال ۹۶ عضو مجلس شورای اسلامی در هیأت امنای صندوق توسعه ملی از اعطای ۱۰میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به فعالان بخش خصوصی در سال ۹۶ خبر داد. به گزارش خانه ملت، سیدفریدموسوی در خصوص استفاده از ظرفیت منابع […]

اعطای ۱۰ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به فعالان بخش خصوصی در سال ۹۶

عضو مجلس شورای اسلامی در هیأت امنای صندوق توسعه ملی از اعطای ۱۰میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به فعالان بخش خصوصی در سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش خانه ملت، سیدفریدموسوی در خصوص استفاده از ظرفیت منابع صندوق توسعه ملی در راستای تقویت بخش تولید گفت: در سال «اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید» می‌توان با بهره گرفتن از تمامی ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی، از بخش خصوصی حمایت کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ظرفیت‌های صندوق توسعه به ارایه تسهیلات محدود نمی‌شود، افزود: علاوه بر ارایه تسهیلات بانکی از منابع صندوق توسعه، برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا از روشی با عنوان اعطای تسهیلات «اعتبار-خریدار» از منابع صندوق توسعه به عنوان روش‌های نوین تأمین مالی استفاده شود.

موسوی در تشریح روش اعطای تسهیلات اعتبار به خریدار گفت: روش اعطای تسهیلات به خریدار به این نحو است که به خریداران کالا یا خدمات ایرانی، از سوی صندوق توسعه تسهیلات ارایه می‌شود.

وی در تشریح روش‌های صندوق توسعه برای حمایت از بخش خصوصی افزود: براساس برنامه‌ریزی، صندوق توسعه ملی در کشورهای خارجی سپرده‌گذاری خواهد کرد تا پیمانکاران ایرانی که در مناقصات خارجی شرکت می‌کنند بتوانند از پشتوانه‌های این سپرده‌ها برای شرکت در مناقصات استفاده کنند.

فرایند اعطای تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی به بخش خصوصی شفاف نیست

موسوی از اعطای ۱۰میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به فعالان بخش خصوصی در سال ۹۶ خبر داد و گفت: باید پذیرفت در حال حاضر فرایند اعطای تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی به بخش خصوصی شفاف نیست.

 

عضو مجلس شورای اسلامی در هیأت امنای صندوق توسعه ملی با بیان این‌که به اندازه کافی از ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی استفاده نشده است، افزود: در هر صورت، استفاده از روش‌های نوین تأمین مالی می‌توان زمینه تقویت بخش تولید را فراهم کند.