با ورود پیمانکاران ایرانی تا پایان عمر دولت یازدهم محقق میشود افتتاح فاز یک آزادراه تاریخی تهران–شمال پیگیریهای جدی وزارت راه و شهرسازی در طول سالهای گذشته به نتیجه نزدیک شده و به نظر میرسد در آینده نزدیک امکان آن وجود خواهد داشت که یکی از بزرگترین طرحهای عمرانی کشور به مرحله بهرهبرداری برسد. به گزارش […]
با ورود پیمانکاران ایرانی تا پایان عمر دولت یازدهم محقق میشود
افتتاح فاز یک آزادراه تاریخی تهران–شمال
پیگیریهای جدی وزارت راه و شهرسازی در طول سالهای گذشته به نتیجه نزدیک شده و به نظر میرسد در آینده نزدیک امکان آن وجود خواهد داشت که یکی از بزرگترین طرحهای عمرانی کشور به مرحله بهرهبرداری برسد.
به گزارش ایسنا، از اواسط دهه ۷۰ که طرح کشیدن آزادراهی میان تهران و استانهای شمالی نهایی شد تا آغاز بهکار دولت یازدهم هرچند دولتهای مخلتف برنامهریزیهایی برای ساخت این طرح بهکار بستند اما در عمل نتواستند از خود کارنامه قابل قبولی بر جای بگذارند تا در کنار دیگر ارثیههای کلانی که از گذشته مانده، آزادراه تهران–شمال نیز به عنوان طرحی که افتتاح آن غیرقابل باور به نظر میرسید به وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم برسد.
آنچه در طول سالهای گذشته رقم خورده اما تمام تصورات سالهای گذشته را بر هم ریخته است. با همکاری وزارت راه و بنیاد مستضعفان قطعه نخست آزادراه تهران–شمال توانست با پیمانکاران جدید ایرانی کار خود را از سر گیرد و پیمانکار چینی بعد از مدتها به مرور از این برنامه کلان خارج شود.
هرچند در برنامهریزی ابتدایی بنا بود این طرح در روزهای ابتدایی سال ۹۶ به بهرهبرداری برسد، اما شرایط خاص کار در بارندگی و شرایط جوی و ارتفاع بالای طرح باعث شد سرعت پیشروی از آنچه در ابتدا به نظر میرسید، پایینتر باشد. با وجود این مسایل اما صحبتهای جدید وزیر راه و شهرسازی نشان میدهد پیش از پایان یافتن عمر این دولت قطعاً قطعه نخست آزادراه تهران–شمال به بهرهبرداری خواهد رسید.
به گفته آخوندی در حال حاضر قطعه یک این پروژه بیش از ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است لذا تنها یک گام تا افتتاح فاز یک آزاد راه تهران شمال باقی مانده است و تا پایان دولت یازدهم این پروژه به افتتاح میرسد.
صحبتهای آخوندی نشان از آن دارد که تابستان امسال آخرین زمان برای نهایی شدن کار اجرایی در این طرح بزرگ خواهد بود. قطعه نخست این آزادراه میتواند فاصله پایتخت با استانهای شمالی را ۶۰ کیلومتر کاهش دهد و غرب تهران را مستقیماً به شهرستانک متصل کند.
در گامهای بعدی، وزارت راه کار بر روی قطعه دوم این پروژه را نیز آغاز کرده و مطالعات نهایی بر روی قطعه سوم به منظور فعال کردن پیمانکاران نیز ادامه دارد، مقدماتی که میتواند به عملیاتی شدن وعده بزرگ ساخت کامل این آزادراه تا سال ۱۴۰۰ جامه عمل بپوشاند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.