مؤدیان خوش حساب نباید جور فراریان مالیاتی را بکشند

مؤدیان خوش حساب نباید جور فراریان مالیاتی را بکشند عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اعلام آمادگی کمیسیون متبوعش برای تعامل با سازمان مالیاتی برای اجرای کامل سامانه جامع خبر داد و گفت: برای کسب درآمدهای مالیاتی بیش‌تر، نباید فشار اخذ مالیات روی مؤدیان خوش حساب اعمال شود. به گزارش خانه ملت، احمدانارکی‌محمدی با […]

مؤدیان خوش حساب نباید جور فراریان مالیاتی را بکشند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اعلام آمادگی کمیسیون متبوعش برای تعامل با سازمان مالیاتی برای اجرای کامل سامانه جامع خبر داد و گفت: برای کسب درآمدهای مالیاتی بیش‌تر، نباید فشار اخذ مالیات روی مؤدیان خوش حساب اعمال شود.

به گزارش خانه ملت، احمدانارکی‌محمدی با تأکید بر لزوم جلوگیری از فرارهای مالیاتی گفت: با وجود این‌که وزارت اقتصاد زیرساخت‌های خوبی را در بحث سامانه جامع مالیاتی ایجاد کرده اما از این ظرفیت تاکنون به‌طور کامل استفاده نشده است.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر بیش‌ترین تمرکز اخذ مالیات از اشخاصی است که هرساله اظهارنامه مالیاتی خود را به سازمان امور مالیاتی ارایه می‌کنند و دارای اسناد و مدارک مالی معتبر هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر لزوم ردیابی دقیق معاملات در چرخه اقتصادی افزود: اشخاصی وجود دارند که با وجود درآمدهای نجومی، از پرداخت مالیات طفره می‌روند.

انارکی‌محمدی تصریح کرد: در خصوص سامانه جامع مالیاتی اگر وزارت اقتصاد با مشکلاتی روبه‌رو است، می‌تواند با تعامل با کمیسیون اقتصادی زمینه اجرای کامل این سامانه را فراهم کند.

لزوم اخذ مالیات عادلانه در کشور

وی ادامه داد: در هرصورت باید اخذ مالیات در کشور عادلانه و از فرارهای مالیاتی جلوگیری شود و این‌گونه نباشد که برای کسب درآمدهای مالیاتی بیش‌تر فشار اخذ مالیات روی مؤدیان خوش حساب باشد.

انارکی محمدی تصریح کرد: در حال حاضر بیش‌ترین فرارهای مالیاتی در بخش دلالی واسطه‌گری است به دلیل این‌که امکان شناسایی این درآمد‌‌‌ها دشوار است، البته اجرای کامل سامانه جامع مالیاتی بسیاری از مشکلات مذکور را حل می‌کند.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نباید از فعالان بخش تولید مالیات سنگین اخذ شود، برای پایدار بودن درآمدهای مالیاتی باید ابتدا با ارایه مشوق‌های مالیاتی اجازه دارد که بخش تولید ابتدا پا بگیرد، سپس از درآمدهای این بخش مالیات معقول اخذ شود.