جلسات مربوط به قاچاق کالا و ارز نباید محرمانه باشد

حاجی‌بابایی جلسات مربوط به قاچاق کالا و ارز نباید محرمانه باشد رییس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: بسیاری از جلسات قاچاق کالا و ارز صرفاً برای رفع رجوع و کاهش فشار‌ها انجام می‌شود. حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این‌که یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار در کشور جلوگیری […]

حاجی‌بابایی

جلسات مربوط به قاچاق کالا و ارز نباید محرمانه باشد

رییس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: بسیاری از جلسات قاچاق کالا و ارز صرفاً برای رفع رجوع و کاهش فشار‌ها انجام می‌شود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این‌که یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار در کشور جلوگیری از قاچاق کالا است، گفت: درحال حاضر بین ۱۵ تا ۳۰ میلیارد دلار قاچاق در کشور وجود دارد که با این میزان می‌توان حداقل ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کرد با توجه به این‌که طبق برنامه ششم ما باید هر سال یک میلیون و ۵۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم.

وی با اشاره به این‌که اعداد و ارقامی که درباره میزان قاچاق کالا و کاهش آن گفته می‌شود براساس استناداتی ضعیف است، یادآورشد: لازم است ما به جای توجه به استناداتی ضعیف در این باره به وضعیت عمومی کشور توجه کنیم.

نماینده مردم همدان با بیان این‌که با نگاهی به اوضاع بازار و اجناس موجود متوجه می‌شویم که تولید داخلی ما هر روز ضعیف‌تر می‌شود و در مقابل واردات خارجی افزایش پیدا می‌کند، تصریح‌کرد: این‌که با چه استناداتی اعلام می‌شود که میزان قاچاق کالا و ارز در کشور کاهش پیدا کرده مشخص نیست و ما تا به الان منطق دقیقی پیرامون این آمار و ارقام به دست نیاورده‌ایم.

حاجی‌بابایی اظهارداشت: از سوی دیگر بیش از ۳ سال از مصوبه مجلس در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز گذشته اما هنوز آیین‌نامه آن آماده نشده و حتی طبق گزارش‌های واصله به ما گفته می‌شود که تدوین این آیین‌نامه ۳ سال دیگر هم طول می‌کشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان این‌که همت عالی و اراده جدی برای مبارزه با قاچاق دیده نمی‌شود، گفت: بنده ضعف اصلی در این باره را فقط متوجه دولت به معنای قوه اجرایی نمی‌دانم و حتی مجلس را هم مورد سؤال قرار می‌دهم چرا که معتقدم که شاید مجلس در این زمینه ضعف قانونی نداشته باشد اما ضعف نظارتی دارد و ما باید نظارت خود را بیش از پیش کنیم.

وی با بیان این‌که بنده به هیچ وجه جلسات محرمانه و گزارش‌هایی که در آن جلسات پیرامون موضوع قاچاق ارایه می‌شود را قبول ندارم، تأکیدکرد: معتقدم مردم هم باید از چند و چون این گزارش‌ها با خبر بوده و پیرامون آن اظهارنظر کنند.

حاجی‌بابایی با بیان این‌که این مردم هستند که از کف خیابان‌‌ها بهتر لمس می‌کنند که میزان قاچاق کاهش پیدا کرده یا خیر، تصریح کرد: اغلب جلساتی که در زمینه مبارزه با قاچاق کالا برگزار می‌شود برای رفع رجوع و کاهش فشار‌ها است و باید این جلسات از حالت محرمانه خارج شده و اجازه استماع آنها را به مردم بدهیم.

 

رییس فراکسیون نمایندگان ولایی با تأکید بر این‌که لازم است چندین مناظره در رسانه ملی پیرامون قاچاق کالا و ارز با ارایه اعداد و ارقام مستدل در نظر گرفته شود، خاطرنشان‌کرد: برای جبران بحث بیکاری چاره‌ای جز مبارزه با قاچاق کالا و ارز نداریم و همه باید بدانند که این معضل فقط مربوط به این دولت و آن دولت نیست و نباید آن را سیاسی کرد بلکه همه برای ریشه‌کن کردن آن باید پای کار بایستند.