تنها ۵درصد از قانون رفع موانع تولید اجرایی شده است

عضو هیأت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس تنها ۵درصد از قانون رفع موانع تولید اجرایی شده است عضو هیأت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید در لایحه رفع موانع تولید تجدد نظر کرد، گفت: بالا بودن هزینه‌های تولید از رقابت‌پذیری کالای ایرانی جلوگیری می‌کند و این مسأله باعث افزایش حجم کالای قاچاق […]

عضو هیأت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس

تنها ۵درصد از قانون رفع موانع تولید اجرایی شده است

عضو هیأت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید در لایحه رفع موانع تولید تجدد نظر کرد، گفت: بالا بودن هزینه‌های تولید از رقابت‌پذیری کالای ایرانی جلوگیری می‌کند و این مسأله باعث افزایش حجم کالای قاچاق در کشور شده است.

سیدحسن‌حسینی‌شاهرودی در گفت‌و‌گو با خانه ملت، در خصوص بالا رفتن شاخص هزینه‌های تولید در ماه گذشته، اظهارکرد: اگر تمام توانی که برای مبارزه با قاچاق کالا در کشور صرف شده است را در جهت اصلاح روند تولید صرف می‌کردیم الان شاهد افزایش هزینه تولید نبودیم و این مسأله برخلاف اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که در حال حاضر شاهد افزایش هزینه تولید هستیم، گفت: افزایش هزینه‌های تولید دقیقاً نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است؛ به این معنی که به عدم رقابت‌پذیری کالای تولید داخل در مقابل کالای مشابه خارجی کمک می‌کند و این عمل باعث افزایش حجم قاچاق کالا می‌شود.

حسینی‌شاهرودی با اشاره به این‌که فرایند تولید کالا در کشور دچار اشکال اساسی شده است، اضافه‌کرد: باید مباحث مالیاتی، قانون کار، قانون تأمین اجتماعی، تسهیلات بانکی و فرایند دریافت تسهیلات بانکی اصلاح شود تا شاهد رشد هزینه‌های تولید نباشیم و خود را به استاندارد‌ها و بازار جهانی و نزدیک کنیم.

عضو هیأت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس‌شورای‌اسلامی با تأکید بر این‌که در کشور ترکیه هزینه‌های کسب کار و تولید بسیار بیش‌تر از کشور ما است، خاطرنشان‌کرد: چه عاملی باعث کاهش قیمت تمام شده کالاهای تولیدی در کشور ترکیه شده است.

 

وی در خاتمه اظهار‌کرد: بنا بر گزارش‌های دریافت شده ۵ درصد از قانون رفع موانع تولید عملیاتی و اجرایی شده است که دولت باید این لایحه را به‌روزرسانی کند.