اعزام حدود ۱۳ هزار زائر به سرزمین وحی با ۴۸پرواز

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد اعزام حدود ۱۳ هزار زائر به سرزمین وحی با ۴۸پرواز رییس سازمان هواپیمایی کشور خبر داد که تا پایان روز ۱۳مردادماه ۴۸پرواز برای انتقال زائران انجام شد که ۳۸ پرواز را هواپیمایی جمهوری‌اسلامی‌ایران انجام داده است و گفت: در صورت تأخیر در انجام پرواز‌ها از مردم عذرخواهی می‌کنیم. […]

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

اعزام حدود ۱۳ هزار زائر به سرزمین وحی با ۴۸پرواز

رییس سازمان هواپیمایی کشور خبر داد که تا پایان روز ۱۳مردادماه ۴۸پرواز برای انتقال زائران انجام شد که ۳۸ پرواز را هواپیمایی جمهوری‌اسلامی‌ایران انجام داده است و گفت: در صورت تأخیر در انجام پرواز‌ها از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی‌عابدزاده گفت: از ابتدای شروع عملیات رفت زائران حج تمتع در روز هشتم مردادماه امسال تا پایان روز ۱۳مردادماه در مجموع ۴۸پرواز انجام شده که ۳۸ پرواز را هواپیمایی جمهوری‌اسلامی‌ایران انجام داده است.

وی ادامه‌داد: در همین تاریخ ۱۲ هزار و ۴۱۸ مسافر از سوی شرکت هواپیمایی جمهوری‌اسلامی به سرزمین وحی اعزام شده‌اند و در روزهای آتی به صورت روزانه حجم بیش‌تری از مسافران انتقال خواهند یافت.

عابدزاده با اعلام این‌که پروازهای رفت حجاج تا تاریخ ۴ شهریورماه ادامه خواهد داشت، توضیح‌داد: کل پروازهایی که برای انتقال حجاج انجام می‌شود حدود ۲۶۳ پرواز است که بیش‌تر آن از طرف هواپیمایی جمهوری‌اسلامی‌ایران و تعدادی پرواز هم توسط شرکت سعودی -عربی انجام می‌شود.

به گفته رییس سازمان هواپیمایی جمهوری‌اسلامی‌ایران سهم شرکت ایران‌ایر در عملیات حج تمتع امسال به ۷۵ درصد رسیده است.

وی توضیح‌داد: از ۸۵ هزار نفر جمعیت اعزامی به بیت‌ا…‌الحرام بیش از ۶۹ هزار مسافر از سوی هواپیمایی جمهوری‌اسلامی‌ایران اعزام می‌شوند که گویای سهم بالای ۷۰ درصدی ایران‌ایر است.

عابدزاده در خصوص ارزیابی خود از انجام پروازهای حج امسال، گفت: با وجود این‌که اطلاع‌رسانی به ایران‌ایر برای جابه‌جایی این حجم مسافر خیلی دیر صورت گرفته است اما عملکرد هما قابل قبول است.

وی ادامه‌داد: تا امروز تعدادی از مسافرانی که از سوی ایران‌ایر به عربستان سعودی اعزام شده‌اند جزو سهمیه شرکت‌های عربستانی بودند که توسط هما جابه‌جا شده‌اند. از آنجایی که برنامه‌ریزی در حداقل زمان صورت گرفت و بار اضافی بر دوش هواپیمایی جمهوری‌اسلامی‌ایران قرار گذاشته شد، در صورت تأخیر در انجام پرواز‌ها از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

وی خبر داد که مجموع فرودگاه‌های کشور برای ارایه سرویس‌های منظم آمادگی دارند و با ابراز امیدواری از این‌که مردم بتوانند سفر راحتی به سرزمین حج داشته باشند، ادامه‌داد: امیدواریم مردم شرایط خاص امسال را درک نمایند.

 

رییس سازمان هواپیمایی جمهوری‌اسلامی‌ایران همچنین گفت: از همه ناوگان هواپیمایی جمهوری‌اسلامی‌ایران برای اعزام حجاج استفاده می‌شود.