انبوه مطالبات پیمانکاران با برنامه ‎ ریزی ‎پرداخت خواهد شد

انبوه مطالبات پیمانکاران با برنامه ‎ ریزی ‎پرداخت خواهد شد تعدادی پروژه راهسازی ازجمله چند چهارخطه در لرستان وجود دارد که روند تکمیل‌شان «کُند» است و معلوم نیست بهره‌برداری کامل آنها تا چه زمانی ادامه دارد. به گزارش ایسنا، در برخی جاده‌های استان، تصادف‌های زیادی رخ می‌دهد و به «جاده مرگ» معروف هستند اما کار […]

انبوه مطالبات پیمانکاران با برنامه ریزی پرداخت خواهد شد

تعدادی پروژه راهسازی ازجمله چند چهارخطه در لرستان وجود دارد که روند تکمیل‌شان «کُند» است و معلوم نیست بهره‌برداری کامل آنها تا چه زمانی ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، در برخی جاده‌های استان، تصادف‌های زیادی رخ می‌دهد و به «جاده مرگ» معروف هستند اما کار آنچنانی برای رفع مشکل این جاده‌ها انجام نمی‌شود.

در این گزارش آخرین وضعیت برخی از پروژه‌های راهسازی لرستان را پیگیری کرده‌ایم که در ادامه آمده است.

پروژه چهارخطه پلدختر- خرم آباد روند خوبی ندارد

صادق مریدی، مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی لرستان در این باره به ایسنا گفت: چهارخطه محور خرم‌آباد-پلدختر ۱۱۱ کیلومتر بوده که ۴۰ کیلومتر آن زیربار ترافیک رفته است.

وی ادامه داد: همچنین ۳۷ کیلومتر دیگر با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۰ درصد در قطعات مختلف در دست اجراست.

مریدی افزود: مطالعات ادامه مسیر محور خرم‌آباد-پلدختر انجام شده اما هنوز به مناقصه گذاشته نشده است.

طرح محور گردشگری خرم‌آباد-پلدختر قرار بود با تکمیل این پروژه چهارخطه میسر شود اما با توجه به شرایط حالا حالا‌ها کار دارد و همین موضوع بار‌ها انتقاد نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی را درپی داشته است.

تسریع در روند چهارخطه خرم‌آباد- پلدختر

سیدحمیدرضاکاظمی، نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس گفت: متأسفانه این پروژه آن‌گونه که می‌خواستیم روند تکمیل خوبی نداشته و حتی در برخی مواقع به وزیر راه و شهرسازی نیز در این خصوص تذکر داده‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که احداث آزادراه خرم‌آباد–پل‌زال سبب از بین رفتن حدود ۳۰۰۰ شغل مردم حوزه استحفاضیه شده است، انتظار داریم در احداث این پروژه تسریع شود.

کاظمی تأکید کرد: با چهارخطه شدن این مسیر و تأمین امنیت جاده‌ای، شاهد حضور گردشگران خواهیم بود و این امر رونق اقتصادی را برای مردم پلدختر و معمولان در کنار این جاده ترانزیتی به دنبال خواهد داشت.

پروژه چهارخطه الیگودرز–داران در سفر دولت یازدهم به لرستان(خرداد ۹۳) با حضور علی‌اصغرفانی، وزیر وقت آموزش و پرورش کلنگ‌زنی شد.

آخرین وضعیت دو پروژه چهارخطه در الیگودرز

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی لرستان درباره محور الیگودرز-داران گفت: طول این محور ۲۷ کیلومتر است که عملیات اجرایی ۱۰ کیلومتر آن در دست اقدام بوده و امیدوارم ۵ کیلومتر آن تا پایان امسال به اتمام برسد.

 احسان جهانیان، فرماندار الیگودرز نیز درباره آخرین وضعیت این پروژه گفت: قطعه نخست این پروژه ۱۱ کیلومتر بوده که در حال حاضر فعال است و ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 وی ادامه داد: قطعه دوم ۵ کیلومتر است که اخیراً به پیمانکار واگذار شده و در حال تجهیز کارگاه بوده و ۹ کیلومتر دیگر هنوز به پیمان نرفته است.

 جهانیان با یادآوری این‌که پروژه با اعتبارات ملی در دست احداث است، تصریح کرد: پیمانکاران مطالبات زیادی دارند ولی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پرداخت خواهند شد. با توجه به شرایط اعتباری، زمان دقیقی نمی‌شود، برای تکمیل کل پروژه مشخص کرد.

۱۱٫۵ کیلومتر محور الیگودرز-خمین زیربار ترافیک رفته است

دهه فجر سال ۹۰ پروژه الیگودرز-خمین کلنگ‌زنی شده که بیش از دو سال متوقف بود و در دولت تدبیر و امید دوباره فعال شد.

مریدی مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی لرستان درباره این پروژه نیز گفت: ۱۴٫۵ کیلومتر محور الیگودرز-خمین در حوزه لرستان قرار دارد که تاکنون ۱۱٫۵ کیلومتر آن زیربار ترافیک رفته است.

 وی ادامه داد: سه کیلومتر باقی مانده تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد.

۲۸ کیلومتر از چهارخطه خرم‌آباد- کوهدشت باقی مانده است

مریدی درباره چهارخطه محور خرم‌آباد-کوهدشت گفت: طول این پروژه ۸۶ کیلومتر است که ۵۸ کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته و ۲۸ کیلومتر دیگر با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در دست اجراست.

 وی ادامه داد: با تخصیص اعتبار تا پایان سال این ۲۸ کیلومتر به زیر بار ترافیک می‌رود و ۸ کیلومتر باقی مانده از این محور نیز آماده برگزاری مناقصه است.

نارضایتی از روند چهارخطه چغابل-سوری

پروژه چهارخطه چغابل-سوری شهرستان رومشگان، ۲۱ کیلومتر طول دارد اما در مدت ۳ سال که از عملیات اجرایی آن می‌گذرد، هنوز تکمیل نشده است.

این جاده هماکنون شانه راه ندارد و عرض آن کم بوده و مشکل‌های زیادی برای رانندگان به‌وجود آورده و خطرناک است.

نورالدین درمنان فرماندار رومشگان درباره آخرین وضعیت چهارخطه چغابل-سوری به ایسنا گفت: پروژه هم اکنون فعال است و اگر اعتبار آن به‌طور کامل تخصیص داده شود تا پایان امسال به احتمال زیاد به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی با اشاره به این‌که پروژه سال ۹۳ شروع شده است، تصریح کرد: قرار بوده این چهارخطه در مدت ۲۸ ماه به بهره‌برداری برسد اما تکمیل آن خیلی کار دارد.

درمنان با اشاره به این‌که دو پیمانکار در این پروژه عوض شده، اضافه کرد: از شرایط کنونی جاده که مشکلات زیادی برای اهالی به وجود آورده ناراضی هستیم و چون مردم در مضیقه هستند و جاده خطرناک است امیدواریم با همت مسؤولان مربوطه هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

فرماندار رومشگان اضافه کرد: تکمیل پروژه یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان بوده و جزو اولویت‌های ماست.

به گزارش ایسنا، محورهای لرستان تردد بالایی دارند و آمار تصادفات در این جاده‌ها خیلی زیاد است و همین دلیل محکمی برای تکمیل پروژه‌های راهسازی این استان است.