دستورالعمل‌ها گره مسکن مهر را باز کند نه کور

رییس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد دستورالعمل‌ها گره مسکن مهر را باز کند نه کور رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش نرخ سود تسهیلات مسکن مهر بعد از ۵ سال بلاتکلیفی این طرح عقبگرد در این حوزه بوده و گره این پروژه را کورتر می‌کند. به گزارش خانه‌ملت، محمدرضارضایی با تأکید بر ضرورت تسریع در […]

رییس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد

دستورالعمل‌ها گره مسکن مهر را باز کند نه کور

رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش نرخ سود تسهیلات مسکن مهر بعد از ۵ سال بلاتکلیفی این طرح عقبگرد در این حوزه بوده و گره این پروژه را کورتر می‌کند.

به گزارش خانه‌ملت، محمدرضارضایی با تأکید بر ضرورت تسریع در تکمیل طرح مسکن مهر، گفت: افزایش سود وام مسکن مهر کار درستی نبوده و گره این طرح را کورتر می‌کرد.

رییس کمیسیون عمران مجلس‌شورای‌اسلامی، با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر توقف دستورالعمل افزایش نرخ سود تسهیلات مسکن مهر ادامه‌داد: باید شرایط تکمیل هر چه سریع‌تر مسکن مهر فراهم شود تا اقشار آسیب‌پذیر جامعه صاحب مسکن شوند، از این رو اقدام وزیر راه مبنی بر توقف این قابل تقدیر است.

امیدی به پایان طرح مسکن مهر تا پایان دولت نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر این‌که پرونده مسکن مهر باید تا پایان سال ۹۶ بسته شود، تصریح‌کرد: متأسفانه با رویه فعلی مسؤولان امیدی به پایان این طرح نه تنها تا پایان سال‌جاری بلکه تا پایان دولت فعلی نیز نیست.

رضایی با بیان این‌که لازمه تکمیل هر چه سریع‌تر طرح مسکن مهر در سراسر کشور ارایه تسهیلات ارزان‌قیمت است، افزود: طولانی شدن این طرح به صلاح نبوده و سرمایه کشور را هدر می‌دهد.

وی با تأکید بر این‌که تکمیل هر چه سریع‌تر طرح مسکن مهر مطالبه جدی مردم از مسؤولان است، گفت: مردم به بحث‌ها و دعواهای سیاسی دولت‌ها کاری ندارند و تأمین مسکن که در قانون اساسی به آن اشاره شده را از دولت وقت مطالبه می‌کنند.

افزایش نرخ سود تسهیلات مسکن مهر گره این بخش را کورتر می‌کند

رییس کمیسیون عمران مجلس دهم، ادامه‌داد: افزایش بهره و نرخ سود در تسهیلات مسکن مهر بعد از ۵ سال بلاتکلیفی این طرح عقبگرد در این حوزه بوده و گره این پروژه را کورتر می‌کند.

رضایی با تأکید بر این‌که بانک مرکزی باید با در نظر گرفتن اهمیت تکمیل طرح مسکن مهر از پافشاری بر دستورالعمل افزایش نرخ سود تسهیلات مسکن مهر دست ‌بردارد، گفت: همنوایی تیم اقتصادی دولت برای تسریع در تکمیل هر چه سریع‌تر این پرونده به ساماندهی بخش اعظمی از بازار مسکن می‌انجامد.

وی با بیان این‌که دستورالعمل افزایش نرخ سود تسهیلات مسکن مهر در تضاد آشکار با سخنان اخیر رییس‌جمهور مبنی بر ساماندهی بازار مسکن و تکمیل مسکن مهر است، افزود: متأسفانه عدم هماهنگی در تیم دولت و ناهماهنگی بانک مرکزی با سیاست‌های ریاست جمهوری وضعیت بازار مسکن را بیش از پیش آشفته می‌کند.

رضایی تأکیدکرد: انتظار ما از بانک مرکزی تبعیت صرف از دولت در راستای پیشبرد اهداف اقتصادی است تا به این ترتیب وضعیت کشور ساماندهی شود.

بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از برخی از پروژه‌های مسکن مهر

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: لازمه کلنگ‌زنی طرحی دیگر برای خانه‌دار شدن اقشار نیازمند و ضعیف جامعه تکمیل هر چه سریع‌تر طرح مسکن مهر است از این رو باید اهتمام جدی در این رابطه وجود داشته باشد.

 

رییس کمیسیون عمران مجلس‌شورای‌اسلامی، همچنین از برنامه کمیسیون عمران مجلس برای بررسی میدانی مشکلات طرح مسکن مهر در کشور خبر داد و گفت: برای بررسی مشکلات این طرح بازدیدی با حضور مسؤولان وزارت راه و شهرسازی از چند واحد مسکن مهر خواهیم داشت تا ببینیم دلیل تأخیر در تکمیل این پروژه چیست.