مناسب‌سازی فضای زیست شهری شرط نوسازی بافت فرسوده

مناسب‌سازی فضای زیست شهری شرط نوسازی بافت فرسوده زهرانژاد‌بهرام،‌ عضو شورای شهر تهران؛ با تأکید بر این‌که  بافت فرسوده آسیب‌پذیری بالایی در برابر زلزله‌ دارد، اظهار‌کرد: ساختمان‌های بافت فرسوده قدمت زیادی دارند‌ و فاقد سازه‌های مناسب هستند و این شرایط‌ آسیب‌پذیری آنها را افزایش می‌دهد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان عضو شورای شهر تهران با […]

مناسب‌سازی فضای زیست شهری شرط نوسازی بافت فرسوده

زهرانژاد‌بهرام،‌ عضو شورای شهر تهران؛ با تأکید بر این‌که  بافت فرسوده آسیب‌پذیری بالایی در برابر زلزله‌ دارد، اظهار‌کرد: ساختمان‌های بافت فرسوده قدمت زیادی دارند‌ و فاقد سازه‌های مناسب هستند و این شرایط‌ آسیب‌پذیری آنها را افزایش می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان عضو شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت معابر بافت‌های فرسوده، افزود: بیش‌تر این معابر نفوذ‌ناپذیر‌ هستند و همین نفوذ‌ناپذیری‌ به علاوه مجموع ویژگی‌های دیگری که در مصوبه شورای عالی شهرسازی‌ مشخص شده این مناطق را جزو بافت فرسوده محسوب می‌کند.

وی با بیان این‌که  حدود ۳ هزار و ۲۶۰ هکتار بافت فرسوده در شهر تهران داریم، اظهارکرد: این مسأله یکی از نقاط ضعف مدیریت شهری تهران محسوب می‌شود و باید نسبت به حل این معضل‌ اقدام کنیم.

نژاد‌بهرام با اشاره به این‌که  رییس‌جمهور تلاش داشته تا معضل این بافت حل شود، تصریح‌کرد: معاونت شهرسازی‌ وزارت مسکن و معاونت شهرسازی‌ شهرداری تهران طرح مشترکی را تهیه کردند که دارای ۳ بخش پیشگام، محله‌ای و محله‌سازی است.

عضو شورای شهر تهران ادامه‌داد: در بخش پیشگام تلاش بر این است که با حضور سازندگان تمرکز ایجاد کرده و املاک را تجمیع کنیم.

وی با بیان این‌که  رقم تسهیلات تغییری‌ نخواهد داشت، خاطرنشان‌کرد: مسؤولان درصدد‌ هستند که انرژی جدیدی از سوی سازندگان‌ ایجاد شود تا فضای سکونت را برای ساکنان بهبود بخشند و خدمات ۷ گانه را‌ تقویت‌ کنند.

 نژادبهرام‌ با اشاره به این طرح اظهارکرد: در این طرح طی یک تعامل دو طرفه هم سرمایه‌گذار تمایل دارد و هم مالکان‌ خواستار‌ تجمیع‌ و نوسازی‌ می‌شوند.

وی با تأکید بر این‌که  تمرکز روی بهسازی محیطی در دوره جدید مورد توجه قرار گرفته است، اظهارکرد: اگر فضای زیست شهری مساعد باشد و برای زندگی مناسب‌سازی شود، موضوع نوسازی‌ حرکت سریع‌تری را در پیش خواهد گرفت.