مناقصه قطعه دوم راه‌آهن خراسان‌جنوبی در انتظار اعتبار

مناقصه قطعه دوم راه‌آهن خراسان‌جنوبی در انتظار اعتبار  مناقصه قطعه دوم راه‌آهن خراسان‌جنوبی در صورت تخصیص اعتبارات ارتقای شاخص‌های اقتصادی استان برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان‌جنوبی، مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به عنوان مجری طرح راه‌آهن قول داده در […]

مناقصه قطعه دوم راه‌آهن خراسان‌جنوبی در انتظار اعتبار

 مناقصه قطعه دوم راه‌آهن خراسان‌جنوبی در صورت تخصیص اعتبارات ارتقای شاخص‌های اقتصادی استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان‌جنوبی، مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به عنوان مجری طرح راه‌آهن قول داده در صورتی که ۲۰ میلیارد تومان اعتبارات ارتقای شاخص‌های اقتصادی استان تخصیص یابد مناقصه را برگزار کند.

محمدهادی‌آرین، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم می‌گوید: این اعتبار از ردیف ارتقای شاخص‌های اقتصادی استان برای سرعت‌بخشی به اجرای راه‌آهن پیشنهاد شد که در سازمان برنامه و بودجه کشور تصویب و در حال پیگیری است.

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی، هماکنون اسناد قطعه دوم راه‌آهن به طول ۲۳ کیلومتر از بیرجند به سمت قاین برای برگزاری مناقصه آماده است.

عملیات اجرایی قطعه اول راه‌آهن خراسان‌جنوبی نیز حدود ۱۰ روز پیش در حوزه خراسان‌رضوی آغاز شد.

این قطعه به طول ۴۸ کیلومتر از ایستگاه یونسی به سمت بیدخت گناباد، در مدت ۳ سال زیر‌سازی می‌شود و پس از آن عملیات ریل گذاری آغاز خواهد شد.

جعفری گفت: مسیر راه‌آهن خراسان‌جنوبی قطعه‌بندی خاصی نشده است اما اولویت، اتصال بیرجند به ایستگاه یونسی است.

 

طول مسیر راه‌آهن زاهدان – بیرجند – گناباد – بجستان ۷۲۰ کیلومتر است که تنها برای زیرساز آن دو هزار میلیارد تومان نیاز است.