یک چهارم بافت‌ مسکونی تهران فرسوده هستند

یک چهارم بافت‌ مسکونی تهران فرسوده هستند عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با تأکید بر این‌که ۲۵درصد بافت‌های شهر تهران فرسوده هستند از اقدام دولت در جهت فقرزدایی در مناطق دارای بافت فرسوده از طریق افزایش ۳برابری اعتبارات آن در بودجه۹۷ خبر داد. به گزارش خانه ملت، محمدمحمودی‌شاه‌‌نشین در مورد اظهارنظر مدیرعامل سازمان نوسازی شهر […]

یک چهارم بافت‌ مسکونی تهران فرسوده هستند

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با تأکید بر این‌که ۲۵درصد بافت‌های شهر تهران فرسوده هستند از اقدام دولت در جهت فقرزدایی در مناطق دارای بافت فرسوده از طریق افزایش ۳برابری اعتبارات آن در بودجه۹۷ خبر داد.

به گزارش خانه ملت، محمدمحمودی‌شاه‌‌نشین در مورد اظهارنظر مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران مبنی بر این‌که قرار است در طرح جدید نوسازی بافت فرسوده علاوه بر نوسازی خانه‌های کلنگی، با تغییر رویه‌های اجتماعی و ایجاد مراکز مدنی، فقرزدایی صورت گیرد، گفت: اگر فقر به معنای عام ناشی از کمبود سرانه‌های تأمین‌کننده نیاز شهری باشد به تأمین اعتبارات مناطقی از شهر برمی‌گردد که از بافت فرسوده برخوردار بوده و فاقد فضای سبز و مراکز درمانی هستند.

نماینده مردم شهریار، قدس، ملارد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تاکنون این مناطق نسبت به بهره‌مندی از سرانه شهری نسبت به مناطق برخوردار به شدت دارای تفاوت قابل‌توجه و معناداری بوده‌اند.

وی با یادآوری این‌که هم‌اکنون ۲۵درصد بافت‌های شهر تهران فرسوده هستند تصریح کرد: برای فقرزدایی از این مناطق پیشنهاد می‌شود از طریق اشتغال‌زایی اقدام شود، چرا که اساس فقر بیکاری است؛ از سوی دیگر تحقق این مهم نقشی اثرگذار در رونق چرخه اقتصادی کشور نیز خواهد داشت.

محمودی شاه‌نشین با اشاره به برنامه دولت برای مناطقی از شهر که دارای بافت فرسوده هستند، خاطرنشان کرد: دولت تسهیلاتی را برای ترمیم بافت‌های فرسوده به منظور بازآفرینی و بهبود فضای شهری در قالب ارایه وام کم‌بهره به سرمایه‌گذاران در نظر گرفته است، همچنین اگر سرمایه‌گذاران خارجی اعلام آمادگی کنند از طریق فاینانس در جهت تحقق این مهم اقدام کند، مطابق با آنچه در بودجه مصوب شده، بانک‌ها موظف هستند بازپرداخت آن به میزان ۱۵درصد نقدینگی در این نوع سرمایه‌گذاری تضمین کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با یادآوری اعتبارات تخصیص‌یافته در لایحه بودجه۹۷ به منظور فقرزدایی در کشور تأکید کرد: دولت اعتبارات این بخش را تا ۳برابر افزایش داده است که در قالب بسته‌های حمایتی از سوی دستگاه‌هایی همچون کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و سازمان بهزیستی ارایه شده و بخشی از آن هم از طریق یارانه‌ها پرداخت خواهد شد که جهش قابل‌قبولی در جهت رفع مشکلات اقشار آسیب‌پذیر کشور خواهد بود.