ساختار تصمیم‌سازی کشور نیازمند باز تعریف است

نماینده مردم تربت‌حیدریه ساختار تصمیم‌سازی کشور نیازمند باز تعریف است نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای‌اسلامی با بیان این‌که ساختار تصمیم‌سازی در ایران تلفیقی از نیمه ریاستی، نیمه پارلمانی است، گفت: این ترکیب موجب تحقق ۳۵ درصد قوانین برنامه و بودجه شده و لذا نیازمند بازتعریف است. به گزارش ایرنا، سعید […]

نماینده مردم تربت‌حیدریه

ساختار تصمیم‌سازی کشور نیازمند باز تعریف است

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای‌اسلامی با بیان این‌که ساختار تصمیم‌سازی در ایران تلفیقی از نیمه ریاستی، نیمه پارلمانی است، گفت: این ترکیب موجب تحقق ۳۵ درصد قوانین برنامه و بودجه شده و لذا نیازمند بازتعریف است.

به گزارش ایرنا، سعید باستانی، افزود: این مشکل موجب شده برنامه‌های توسعه تنظیمی دولت پس از دست‌به‌دست شدن بین مجلس، شورای نگهبان و گاه مجمع تشخیص مصلحت تغییراتی کند و در نهایت آنچه به تصویب می‌رسد، چیزی نیست که مطلوب نظر دولت باشد.

وی گفت: این باعث می‌شود تا دولت که برنامه مورد انتظار خود را از مجلس نگرفته و آنچه را که مورد نظر خود دارد به اجرا بگذارد.

باستانی افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد بهترین درصد تحقق برنامه‌های توسعه ۵ساله مربوط به دولت اصلاحات با ۵۵درصد و بد‌ترین آن مربوط به دولت احمدی‌نژاد با ۱۸ درصد است که البته از نظر مجلسی‌ها هیچ‌کدام مطلوب نیست.

نماینده مردم تربت حیدریه در خانه‌ملت گفت: مجلس وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای آن را دارد اما در عمل مجلس عالی شهر و روستا شده و کار نمایندگان شنیدن صحبت‌های دهیاران، بخشداران و بررسی مسایل و مشکلات عمرانی حوزه‌های انتخابیه شده است.

باستانی به ترکیب شغلی نمایندگان مجلس نیز اشاره و اظهار کرد: ترکیب نمایندگان از همه اقشار معلم، استاد دانشگاه، بازاری، شهردار تشکیل شده و مشخص نیست چنین ترکیبی آیا می‌تواند برای ۱۰۰سال دیگر کشور قانون وضع کند؟

وی با بیان این‌که اکنون با دو مشکل اساسی آب و محیط‌زیست مواجه هستیم که در آینده گریبان ما را خواهد گرفت، افزود: کمبود آب همراه با نشانه‌های زودرس است و اکنون در اصفهان و ارومیه نشانه‌هایش را می‌بینیم و در منطقه ما نیز حدود ۴هزار و ۵۰۰ نفر به علت بی‌آبی از روستاهای شهرستان فردوس به مه‌ولات مهاجرت کرده‌اند.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس اظهار داشت: در زمینه محیط‌زیست نیز نبود آگاهی و آشنایی ما باعث شده که هر روز با یک مشکل جدید مواجه شویم.

گفتنی است ۵۴ هزار و ۱۵۴ نفر از جمعیت شهرستان تربت حیدریه ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند و نخستین دوره پارلمان مشورتی جوانان این شهرستان بهمن پارسال فعالیت خود را آغاز کرد.

مرکز شهرستان ۲۲۵هزار نفری تربت حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.