وضعیت مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی بررسی شد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس وضعیت مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی بررسی شد  سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: نوسانات قیمت مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش ایرنا، صدیف بدری با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون عمران با حضور وزیر راه و شهرسازی و مسؤولانی […]

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس

وضعیت مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی بررسی شد

 سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: نوسانات قیمت مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، صدیف بدری با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون عمران با حضور وزیر راه و شهرسازی و مسؤولانی از بانک مرکزی و رییس سازمان تعزیرات حکومتی، افزود: در این جلسه درباره وضعیت بازار مسکن و گرانی‌های اخیر مسکن بحث و بررسی‌هایی انجام شد.

وی اضافه‌کرد: وزیر راه و شهرسازی در این جلسه گزارشی از وضعیت بازار مسکن ارایه و اعلام کرد برنامه‌های دولت در این حوزه توانمندسازی مردم با ارایه تسهیلات مسکن و تلاش برای بازآفرینی شهری بوده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: طبق اظهارات وزیر راه و شهرسازی، تولید مسکن در حوزه مسکن اجتماعی صورت گرفته، همچنین دولت مدعی است در ۴ سال اخیر ۱۱۸ هزار واحد مسکن اجتماعی در کشور تولید کرده که این مسکن‌ها توسط بنیاد مستضعفان و بهزیستی ایجاد شده است.

بدری عنوان کرد: مسؤولان وزارت راه و شهرسازی در این جلسه اعلام کردند که در این حوزه برنامه‌های موفقی داشتند و نرخ رشد مسکن نیز براساس نرخ رشد تورم بوده است. در این جلسه بیان کردیم نابسامانی بازار ارز و خروج آمریکا از برجام دو عامل سلب آرامش در بازار مسکن است.

سخنگوی کمیسیون عمران ادامه‌داد: بعد از بررسی‌های تخصصی و اظهار نظر نمایندگان مشخص شد بیش‌ترین نقش در نابسامانی بازار مسکن مربوط به اقتصاد کلان است و با بهبود شرایط در آن، مسکن نیز از تلاطم قیمت خلاص می‌شود.

بدری اضافه‌کرد: برای بهبود وضعیت بازار مسکن در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای با حضور مسؤولان وزارت راه و سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان مجلس تشکیل شود.

وی گفت: در این جلسه همچنین سؤال نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه درباره گرانی مسکن از وزیر راه و شهرسازی مطرح و مقرر شد تا هفته‌های آتی این سؤال با بررسی‌های بیش‌تر دوباره مطرح شود.