ضرورت بررسی عملکرد شرکت‌ها در دریافت ارز دولتی توسط سازمان بازرسی

ضرورت بررسی عملکرد شرکت‌ها در دریافت ارز دولتی توسط سازمان بازرسی نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: عملکرد شرکت‌ها و بخش‌ها در دریافت ارز دولتی به بررسی و اعلام نظر سریع توسط سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات نیاز دارد تا دلیل انتخاب آنها برای پرداخت ارز مشخص شود. به گزارش مناقصه‌مزایده سیده‌فاطمه‌ذوالقدر در […]

ضرورت بررسی عملکرد شرکت‌ها در دریافت ارز دولتی توسط سازمان بازرسی

نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: عملکرد شرکت‌ها و بخش‌ها در دریافت ارز دولتی به بررسی و اعلام نظر سریع توسط سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات نیاز دارد تا دلیل انتخاب آنها برای پرداخت ارز مشخص شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده سیده‌فاطمه‌ذوالقدر در نشست علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان مجلس با مقام‌معظم‌رهبری، گفت: در این دیدار ایشان فرمودند که مجلس نباید نماد تردید و خود کم بینی، یأس و ناامیدی، بی‌اعتنایی و بی‌مبالاتی به مسایل کشور باشد و نباید با دید مأیوسانه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های ملی نگاه کند، لذا امروز نیازمند ورود عاجل به وضعیت اقتصادی کشور هستیم.

حال اقتصاد کشور خوب نیست

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که حال اقتصاد کشور خوب نیست، افزود: هر روز که پیش می‌رویم بحرانی جدید بر جامعه بحران‌زده وارد می‌شود که دیگر مردم یارای مقابله با آن را ندارند، در حالی که این مردم دلبسته به نظام و انقلاب و موجودیت و امنیت ایران هستند و با تمام وجود ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را پاس می‌دارند.

وی با تأکید بر این‌که باید پذیرفت که شرایط فعلی و خواست‌ها و نیازهای مردم با قبل متفاوت است، ادامه‌داد: ضرورت دارد منطبق با شرایط روز تصمیم اخذ شود، چراکه با مقایسه شرایط فعلی با دوران انقلاب و دفاع مقدس نمی‌توان نتیجه‌گیری مطلوبی به دست آورد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که موج اعتراضات و واکنش‌های امروز صرفاً مطالبات قشر یا گروه خاصی نیست که بتوان با قوه قهریه آن را سامان داد، بلکه این بار غم نان است، یادآورشد: معیشت مردم در تمام اقشار مورد تهدید است و شاغلان علی‌رغم کار تمام وقت در دخل و خرج مانده‌اند چه برسد به قشر بیکار، در حالی که مردم حق داشتن یک زندگی شرافتمندانه و آرام و توأم با رفاه دارند.

باید نگاهی واقع‌بینانه به جامعه داشته باشیم

وی با اشاره به این‌که باید نگاهی واقع‌بینانه به جامعه داشته باشیم که آیا عدالت به‌طور کامل در جامعه برقرار شده است؟، افزود: آیا موفق به محو فقر و فساد و تبعیض شده‌ایم؟ آیا خود ارزش‌ها را پاس می‌داریم و همه مسؤولان به واقع شیفته خدمت هستند؟ آیا آن‌گونه که باید خدمتگزار این مردم بوده‌ایم؟

ذوالقدر ادامه‌داد: مسایل داخلی را پیچیده نکنیم و دچار توهم توطئه نباشیم اگرچه دشمنان و بدخواهان در تضعیف نظام از هیچ اقدامی فروگذار نیستند، اما ما در عبور از بحران‌ها درک کرده‌ایم که عنصر اعتماد و انسجام اجتماعی پیش شرط توسعه و پیشرفت کشور است.

 

اعتماد مردم به دولت با توجه به وضعیت اقتصاد و فشار اقتصادی وارد به مویی بند است

وی با بیان این‌که از مردم همدلی و همراهی و اعتماد به دولت درخواست شده است، اظهارداشت: این اعتماد با توجه به وضعیت اقتصاد و فشار اقتصادی وارد به مویی بند است، اما در عمل برای اعلام نام متخلفان و سوداگران بازار ارز وزیری شفاف‌سازی کرد و دیگری با اکراه و تأخیر این اقدام را انجام داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: این اقدام به دور از انسجامی است که نیاز امروز کشور است و به دور از مطالبه‌گری دولت از مردم یعنی اطمینان به قوه مجریه بوده است و این رفتار‌ها هر کدام موجی از نا‌آرامی و تشویش را به جامعه وارد می‌کند که دیگر نمی‌توان پس‌لرزه‌های آن را مدیریت کرد.