جلیلی:تعامل دولت و مجلس تحقق اقتصاد مقاومتی را در پی دارد

  عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تعامل خوب دولت و مجلس در حاکم شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد. به گزارش خانه ملت، اسماعیل جلیلی در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه گفت: سال ۹۵، سال مدیریت برنامه‌ای و اجرایی کشور بعد […]

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تعامل خوب دولت و مجلس در حاکم شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد.

به گزارش خانه ملت، اسماعیل جلیلی در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه گفت: سال ۹۵، سال مدیریت برنامه‌ای و اجرایی کشور بعد از برجام است که فراز و فرودهای بسیاری را تا رسیدن به آن طی کرده و انتظاراتی را به وجود آورده که مردم نتایج مطلوب و ملموس آن را می‌طلبند.

نماینده مردم مسجدسلیمان، هفتگل ولالی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تجربه تاریخی و عملکرد قدرت‌های استکباری به ویژه آمریکایی‌‌‌ها نشان می‌دهد همواره به دنبال فرصت‌طلبی و سودجویی هستند و هرگاه زمینه تنش داخلی و اختلافات بالا می‌گیرد با گستاخی بیش‌تر بر علیه منافع کشورمان اقدام می‌کنند.

وی افزود: دستبرد به منابع ایران در آمریکا، ایجاد موانع در ارتباطات بین بانکی و بین‌المللی، افزایش ریسک سرمایه‌گذاری، ایجاد عدم اطمینان در کشورهای علاقه‌مند به ایران و مداخلات منطقه‌ای مواردی است که لازم است همه دلسوزان نظام و منافع ملی کشور برای بهره‌گیری از فرصت‌‌‌ها و رفع موانع در مواجهه با نظام بین‌الملل پشتیبان و همراه با سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران و برنامه‌های کشور باشند.

جلیلی ادامه داد: سردرگمی مدیریت اقتصادی در طول سال‌ها برای دستیابی به مدلی که کشور را از تکانه‌های اقتصادی و فشارهای بین‌المللی ر‌‌ها سازد این تجربه را برای ما ایجاد کرده که باید از ظرفیت همه نخبگان، مدیران و فعالان اقتصادی بر سیاست‌ها و مدل اقتصاد مقاومتی استفاده شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به تعامل خوب دولت و مجلس در حاکم شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: تعامل دولت و مجلس برای تحقق فرمایشات رهبری در برنامه‌های یکساله و پنجساله توسعه‌ای و همچنین قانون‌گذاری نیازمند پشتیبانی و حمایت بخش‌های خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی در همه جوانب است.

جلیلی گفت: در کشور ما دو جریان فعال است؛ یکی تمرکز بر صداقت و سلامت دارد و دیگری متمرکز بر فساد است و می‌خواهد با تکیه بر ثروت‌های باد آورده فعالیت‌های خود را گسترش داده و از ابزار دروغ، تهمت و جهل برای بازی با آبروی دیگران استفاده کند.

وی افزود: علی‌رغم تأکیدات و توصیه مقام معظم رهبری و مسؤولان در مبارزه با این چرخه، حرکت شتابان آن همچنان ادامه دارد و اهداف خود را دنبال می‌کنند تا جایی که در اختیار داشتن تریبون‌های رسمی و غیررسمی و نفوذ در ارکان کشور کار برخورد با آن‌‌‌ها را سخت کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم تأکید کرد: دعوا برای سهم بیش‌تر در مقامات و قدرت سیاسی با استفاده از جایگاه‌های رسمی با تهمت و تخریب و دروغ پراکنی است. در کنار این‌‌‌ها انتظار داریم مردم به ما اعتماد کنند و از عملکرد ما رضایت داشته باشند.

جلیلی گفت: امروز انحراف از ارزش‌های نظام و رهبری و استفاده سوء از جایگاه و مناصب در واقع ادامه راه نفاقی است که یکپارچگی و انسجام کشور را هدف قرارداده است.

وی با بیان این‌که این خط نفاق، تهمت و اغتشاش در لباس مقدس روحانیت نیز بروز کرده است گفت: این جریان در واقع مقابل روحانیت عالم و انقلابی قرار گرفته تا خط رهبری و ارزش‌هایی که خون شهدا و ایثارگران برای آن به زمین ریخته را پایمال کنند و این جفای به رهبری است که این عاملان انحراف را به دلیل این که در این جایگاه و لباس هستند مورد حمایت قرار دهیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: در این شرایط کشور ما به شدت نیازمند صداقت و عدالت و کارآمدی است.

وی سال ۹۵ را سال مدیریت کشور بعد از اجرای برجام عنوان کرد و گفت: از رییس‌جمهور و وزرا درخواست دارم تا دستور تسریع در تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی را بدهند.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این که برکناری استاندار خوزستان خسارتی را به مردم استان وارد کرده از رییس‌جمهور و وزیر کشور خواست با انتخاب استاندار کارآمد و بومی نسبت به جبران این خسارت اقدام کند.