اعتبارات برای نصب دوربین کنترل سرعت در جاده‌ها کافی نیست

عضو هیأت‌رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس اعتبارات برای نصب دوربین کنترل سرعت در جاده‌ها کافی نیست عضو هیأت‌رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: هرچه نصب دوربین‌ها در جاده‌ها افزایش پیدا کند؛ باز هم نمی‌توان تمامی تخلفات را ثبت‌وضبط کرد. به گزارش خانه‌ملت، روح‌ا…بابایی با اشاره به این‌که امنیت در جاده‌های کشور نسبت به گذشته مناسب‌تر شده است، […]

عضو هیأت‌رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس

اعتبارات برای نصب دوربین کنترل سرعت در جاده‌ها کافی نیست

عضو هیأت‌رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: هرچه نصب دوربین‌ها در جاده‌ها افزایش پیدا کند؛ باز هم نمی‌توان تمامی تخلفات را ثبت‌وضبط کرد.

به گزارش خانه‌ملت، روح‌ا…بابایی با اشاره به این‌که امنیت در جاده‌های کشور نسبت به گذشته مناسب‌تر شده است، گفت: این‌که گفته می‌شود ۱۵۰۰نقطه حادثه‌خیز در کشور وجود دارد، به هیچ عنوان درست نبوده و تنها برخی راه‌های کشور از خطرات بیش‌تر برخوردار بوده و حادثه‌خیز‌تر هستند؛ خوشبختانه در تمامی دولت‌ها از جمله دولت یازدهم و دوازدهم اقدامات مناسبی در خصوص افزایش امنیت جاده‌ها انجام شده است، به‌طوری که پروژه‌های درحال احداث و تکمیل بسیاری را دولت در دستور کار قرار دارد.

نماینده مردم بویین‌زهرا در مجلس شورای‌اسلامی، با بیان این‌که اعتبارات بسیاری برای رفع مشکلات زیرساختی درجاده‌ها نیاز است، تصریح کرد: درخصوص نصب دوربین با هدف ضبط و ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌ها باید متولی مشخص شود، اما باید تأکید کرد که این مسأله هم نیازمند اعتبارات کلان است؛ دولت باید در این خصوص سرمایه‌گذاری کرده و اعتبارات اندک را تا حد ممکن افزایش دهد؛ به‌طور حتم با اعتبارات فعلی نصب دوربین در تمامی جاده‌ها و بزرگراه‌ها سالیان متمادی طول خواهد کشید.

وی با تأکید بر این‌که به جای نصب دوربین در جاده‌ها باید سیستم خودرو‌ها را مجهز به دوربین کنترل سرعت و ثبت تخلفات کرد، تصریح کرد: همچنین باید هر خودرویی را متصل به سیستم راهور و پلیس کرد، تا تخلفات به‌طور اتوماتیک در سامانه نیروی‌انتظامی ثبت شود، زیرا هرچه نصب دوربین‌ها در جاده‌ها افزایش پیدا کند؛ باز هم نمی‌توان تمامی تخلفات را ثبت‌وضبط کرد؛ در حال‌حاضر در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا این‌چنین با اقدامات خلاف قانون راهنمایی و رانندگی برخورد می‌کنند، ضمن این‌که می‌توان از هزینه‌های بسیار نصب دوربین در جاده‌ها نیز جلوگیری کرد؛ البته باید خودروسازان را ترغیب و تشویق به ایجاد سیستم‌های مسیریاب همانند گوشی‌های تلفن همراه کرد.

عضو هیأت‌رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به این‌که بودجه و اعتبارات برای کاهش تخلفات و تلفات انسانی در جاده‌ها باید افزایش پیدا کند، گفت: عامل بخشی از تصادفات جاده‌ها مربوط به عدم فرهنگ مناسب رانندگی و بی‌توجهی به این قوانین، همچنین کیفیت نامناسب خودرو‌ها است، برخی از خودروهای تولیدی کشور از استانداردهای لازم برای تردد برخوردار نیستند.