توقف بررسی قانون مدیریت خدمات کشوری در کمیسیون اجتماعی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد توقف بررسی قانون مدیریت خدمات کشوری در کمیسیون اجتماعی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان این‌که فعلا بررسی لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری در این کمیسیون متوقف شده است، گفت: دردو سال اخیر اقدامی در جهت زمینه آسیب‌های اجتماعی صورت نگرفته است. به گزارش خانه‌ملت، حسن‌لطفی در تشریح […]

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد

توقف بررسی قانون مدیریت خدمات کشوری در کمیسیون اجتماعی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان این‌که فعلا بررسی لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری در این کمیسیون متوقف شده است، گفت: دردو سال اخیر اقدامی در جهت زمینه آسیب‌های اجتماعی صورت نگرفته است.

به گزارش خانه‌ملت، حسن‌لطفی در تشریح برنامه‌های در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در حال‌حاضر مهم‌ترین کار کمیسیون اجتماعی بررسی قانون مدیریت خدمات کشوری و بحث آسیب‌های اجتماعی است که بررسی قانون مدیریت خدمات کشوری متأسفانه به دلایلی متوقف شده و قرار است که به کمیسیون مشترک ارجاع داده شود اما تکلیف نهایی در جلسات بعدی مشخص می‌شود.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای‌اسلامی ادامه داد: اما وظیفه اصلی دیگر کمیسیون، بررسی و پیگیری آسیب‌های اجتماعی است که متأسفانه در این دو سال اخیر اقدام عملی از سوی دستگاه‌های اجرایی در این رابطه صورت نگرفته است. به نظر می‌رسد که کمیسیون اجتماعی باید با جدیت به این قضیه ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: با توجه به این که آسیب‌های اجتماعی متولی خاصی در کشور ندارد ضروری است که کمیسیون اجتماعی به این قضیه ورود پیدا کند. همچنین مجلس شورای‌اسلامی یک دستگاه تخصصی را برای این کار در نظر بگیرد و یک وزارتخانه را مکلف به پاسخگویی در رابطه با آن کند.

 این نماینده مجلس دهم اظهار داشت: حتی اگر شده یک وزارتخانه مختص به آسیب‌های اجتماعی تشکیل شود خیلی بهتر از آن است که ۲۲ دستگاه از وزارتخانه‌ها و نهاد‌های مختلف درگیر مسأله باشند و هیچ کدام نیز اقدامی در این جهت انجام ندهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای‌اسلامی در پایان گفت: ما آمار مشخصی از افزایش آسیب‌های اجتماعی نداریم اما می‌توانیم بگوییم که اقدامات بازدارنده یا کاهش‌دهنده‌ای صورت نگرفته است، طبق آمارهای دستگاه‌های مختلف آمار اعتیاد، طلاق، کودکان خیابانی با فعالیت سازمان امور اجتماعی کاهش پیدا نکرده است.