پرونده‌های قاچاق سازمان یافته بی‌نتیجه مانده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پرونده‌های قاچاق سازمان یافته بی‌نتیجه مانده است عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید ستاد مبارزه با قاچاق تنها به پرونده‌های خرد رسیدگی کرده و پرونده‌های قاچاق سازمان‌یافته بی‌نتیجه مانده است. به گزارش خانه ملت، احمد انارکی محمدی با اشاره به این‌که عدم موفقیت دولت در مدیریت قاچاق کالا و ارز یکی از […]

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

پرونده‌های قاچاق سازمان یافته بی‌نتیجه مانده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید ستاد مبارزه با قاچاق تنها به پرونده‌های خرد رسیدگی کرده و پرونده‌های قاچاق سازمان‌یافته بی‌نتیجه مانده است.

به گزارش خانه ملت، احمد انارکی محمدی با اشاره به این‌که عدم موفقیت دولت در مدیریت قاچاق کالا و ارز یکی از محورهای سؤال از رییس‌جمهور است، اظهارداشت: موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز فراقوه‌ای و فرادستگاهی است، اما تمام مسؤولان دستگاه‌ها عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که موضوع عدم موفقیت در مبارزه با قاچاق به این دولت و دولت‌های قبل بر نمی‌گردد، گفت: برای مبارزه با قاچاق تجهیزات زمینه‌هایی لازم است، اشکال کار اینجاست که نسبت به تأمین این شرایط اقدامی صورت نگرفته و ساختار درستی برای مبارزه با قاچاق طراحی نشده است.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس دهم شورای اسلامی، با تأکید بر این‌که مبارزه با قاچاق تنها به دولت محدود نمی‌شود، ادامه‌داد: قوه قضاییه و مجلس در برخورد و تدوین قوانین در این امر وظایفی دارند، مجلس در سال ۹۲ قانون کامل و جامعی نوشت و اصلاحاتی برای بخش‌هایی که قابل اجرا نبود اعمال کرد اما به هر حال رییس‌جمهور ریاست ستاد مبارزه با قاچاق را برعهده دارد و باید پاسخگوی عملکرد آن باشد.

عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق راضی‌کننده نیست

وی بیان‌داشت: ستاد مبارزه با قاچاق اختیارات آنچنانی برای اقدامات نداشت اما در قانون جدید الزامات خوبی در نظر گرفته شد که ماحصل مبارزه با قاچاق راضی‌کننده نبود و به پرونده‌های اصلی رسیدگی نشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: همه دستگاه‌ها در مبارزه با قاچاق مسؤولیت دارند، اما نتیجه ستاد مبارزه با قاچاق تنها محدود به پرونده‌های کوچک بود و به پرونده اصلی که قاچاق‌های سازمان یافته است، رسیدگی نمی‌شود.