ایرلاین‌‌ها اگر ارز نگیرند فقط ۳ ماه دیگر دوام می‌آورند

عضو کمیسیون عمران مجلس ایرلاین‌‌ها اگر ارز نگیرند فقط ۳ ماه دیگر دوام می‌آورند عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس گفت: در صورت تداوم ناهماهنگی وزارت صنعت و بانک مرکزی در تخصیص ارز نیمایی به ایرلاین‌ها، آنها مجبور به تأمین ارز از بازار آزاد خواهند شد. به گزارش صما، علیم‌یارمحمدی با انتقاد از رویکرد بانک […]

عضو کمیسیون عمران مجلس

ایرلاین‌‌ها اگر ارز نگیرند فقط ۳ ماه دیگر دوام می‌آورند

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس گفت: در صورت تداوم ناهماهنگی وزارت صنعت و بانک مرکزی در تخصیص ارز نیمایی به ایرلاین‌ها، آنها مجبور به تأمین ارز از بازار آزاد خواهند شد.

به گزارش صما، علیم‌یارمحمدی با انتقاد از رویکرد بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در تخصیص ارز نیمایی به ایرلاین‌‌ها گفت: به‌طور حتم این اقدامات و ناهماهنگی وزارتخانه با بانک مرکزی مشکلات بسیاری را برای شرکت‌های هواپیمایی ایجاد کرده و تاکنون بخشی کوچکی از ایرلاین‌‌ها تنها توانسته‌اند از این ارز استفاده کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس ادامه‌داد: در شرایط کنونی ۵۵ درصد از هزینه ایرلاین‌‌ها ارزی است که عدم تأمین آن می‌تواند بر عملکرد شرکت‌ها تأثیر بگذارد.

یارمحمدی با بیان این‌که قطعاً ناهماهنگی و اقدامات غیرقابل قبول وزارت صنعت و بانک مرکزی در تخصیص ارز به ضرر مردم و مسافران تمام می‌شود به خانه‌ملت گفت: به‌طور حتم با تعلل بانک مرکزی و وزارت صنعت در تخصیص ارز نیمایی به ایرلاین‌ها، این شرکت‌ها مجبور هستند که ارز مورد نیاز خود را از بازار آزاد تأمین کنند و این مسأله بار دیگر به افزایش قیمت بلیت هواپیما دامن می‌زند.

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس با اعلام این‌که این کمیسیون نشست ویژه‌ای را برای بررسی مشکلات ایرلاین‌‌ها برگزار می‌کند، گفت: قطعاً این نشست با حضور مسؤولان سازمان هواپیمایی، بانک مرکزی و وزارت صمت برای بررسی مشکلات ایرلاین‌‌ها به ویژه مسأله قیمت بلیت و نحوه تخصیص ارز نیمایی برگزار می‌شود.