یک فوریت طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس تصویب شد

با رأی وکلای ملت یک فوریت طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس تصویب شد یک فوریت اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که به امضای ۱۲۱ نفر از نمایندگان مجلس رسیده بود، در صحن علنی تصویب شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، اهالی بهارستان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی با طرح یک فوریت اصلاح موادی […]

با رأی وکلای ملت

یک فوریت طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس تصویب شد

یک فوریت اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که به امضای ۱۲۱ نفر از نمایندگان مجلس رسیده بود، در صحن علنی تصویب شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، اهالی بهارستان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی با طرح یک فوریت اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با ۱۷۲ رأی موافق، ۴۳ رأی مخالف و دو رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

گفتنی است غلامرضا‌کاتب در جریان بررسی یک فوریت این طرح، اظهارداشت: یکی از مطالبات ملت ایران این است که مجلس به دو رسالت خود یعنی قانون‌گذاری و نظارت بپردازد، تفکر مجلس باید ملی و نگاه کلان باشد تا جایگاه آن حفظ شود.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در شرایطی قرار گرفته‌ایم که نمایندگان از وظایف اصلی خود دور شده و نمی‌توانند وظایف را به درستی انجام دهند زیرا درگیر مسایل شهری و حوزه انتخابیه خود شده‌اند، گفت: بحران‌ها و مسایل کلانی را پیش روی کشور داریم.

وی با اشاره به این‌که در مجلس هشتم این قانون تصویب شد و شورای نگهبان آن را تصویب نکرد، ادامه‌داد: در طی سال گذشته جلساتی را با حقوقدانان شورای نگهبان، مرکز پژوهش‌های مجلس و شورای نگهبان برگزار کردیم که توافقاتی به دست آمد تا مجلسی خدمتگزار داشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر این‌که در بررسی جزییات امکان دارد پیشنهاداتی داشته باشیم، اختلاف نظر در جزییات وجود دارد، خاطرنشان‌کرد: اقدامات انجام شده در کمیسیون شورا‌ها باعث می‌شود تا مجلسی کارآمد را شاهد باشیم.