دولت با تمام توان پیگیر مسکن مهر پردیس است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس دولت با تمام توان پیگیر مسکن مهر پردیس است مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در نشست خبری حاضر شد و پاسخگوی اصحاب رسانه بود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت عمران شهر جدید پردیس، چاغروندی گفت: بخش زیادی از مسکن مهر در کشور به اتمام رسیده […]

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس

دولت با تمام توان پیگیر مسکن مهر پردیس است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در نشست خبری حاضر شد و پاسخگوی اصحاب رسانه بود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت عمران شهر جدید پردیس، چاغروندی گفت: بخش زیادی از مسکن مهر در کشور به اتمام رسیده و به جز موارد خاصی که در استان‌ها باقی مانده، باقی پروژه‌ها تکمیل شده است. در استان‌هایی که واحدهای کمی باقی مانده، با هماهنگی استانداران و دستگاه‌های زیرمجموعه، بحث مسکن مهر قابل حل است. اما موضوع پردیس، یک پروژه بزرگ است و در بعد ملی تصمیم‌گیری خواهد شد. خبر خوبی که می‌توانم به متقاضیان مسکن مهر پردیس بدهم این است که وزارتخانه خودش را مکلف می‌بینید و هیأت دولت با تمام توان پای کار است تا حتماً مسکن مهر تمام شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: وقتی وضعیت بازار در کشور متلاطم می‌شود، پروژه‌های ما هم از این قاعده مستثنی نخواهد شد و دچار خسارت‌های ناشی از جهش قیمت‌ها خواهیم شد. طبیعی است که سازندگان با این مشکلات درگیر هستند اما باید دانست افزایش قیمت‌ها هیچ ارتباطی به مردم ندارد و به عقیده بنده کسی نباید قیمت جدید به مردم تحمیل کند. در شرایط فعلی نمی‌توان تصمیم‌گیری کرد و باید منتظر ماند تا بعد از ثبات بازار در این مورد فکر چاره کرد. در یک طرف ماجرا پیمانکاران هستند که با قیمت‌های گذشته قادر به انجام کار نیستند و در طرف دیگر مردم قرار دارند که آورده خود را پرداخت کرده‌اند و نباید هزینه اضافی پرداخت کنند.

چاغروندی اضافه کرد: باید برای تولید مقررات جدید بستری مهیا کنیم و یا از منابع داخلی هزینه کنیم. پیشنهاد تأمین منابع را دادیم و پیگیر هستم و موافقت‌های اولیه را هم گرفتیم. می‌توان از منابع داخلی شرکت مثل تهاتر زمین و همچنین منابع وزارت راه و شهرسازی و کمک‌های مختلف دولت بهره بگیریم و در نهایت به دنبال قاعده‌ای برای تأمین این هزینه‌ها در بودجه سال ۹۸ هستیم. پیش‌بینی ما این است با ۲۸۰۰ میلیارد تومان بتوانیم پروژه‌ها را به نقطه خوبی برسانیم البته در صورت کاهش هزینه‌ها، بتوانیم با ۲۰۰۰ میلیارد تومان هم بتوان این پروژه را جمع کنیم. ما بیش‌تر از تلاش برای دریافت پول، به دنبال تأمین زیرساخت برای قوانین جدید برای تأمین منابع هستیم. با پیگیری نمایندگان مجلس و وزارتخانه، نگرانی نداریم و امیدواریم هزینه‌ها تأمین شود تا پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه‌داد: اگر بتوانیم پروژه‌های افتتاح‌ شده‌ سابق را تکمیل کنیم و شرایط را برای اسکان آماده کنیم، هنر کرده‌ایم. این موضوع برای بیش از ۱۵ هزار واحد است که پیگیر آن هستیم. با این حال دو برنامه افتتاح ۵۰۰۰ واحدی تا پایان سال ۹۷ داریم و این تنها در شرایطی است که بتوانیم کاملاً شرایط اسکان را فراهم کنیم. از دید بنده پردیس یک پروژه ۸۲ هزار واحدی است؛ تمرکز ما روی این ۸۲ هزار واحد است نه به عنوان مثال ۵۰۰۰ واحد در برنامه افتتاح. اگر بتوانیم به صورت یکنواخت پروژه‌ها را پیش ببریم و کل پروژه را یک‌دست در قالب یک افتتاح به مردم تحویل دهیم، خوب است؛ اما این موضوع شاید مورد پذیرش عموم نباشد و طبیعتاً در قالب چند برنامه افتتاح پروژه‌ها تحویل خواهد شد.