غصه دولت و مجلس را می‌خورم که می‌خواهند بودجه را تصویب کنند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین غصه دولت و مجلس را می‌خورم که می‌خواهند بودجه را تصویب کنند دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: غصه دولت و مجلس را می‌خورم که می‌خواهند بودجه سال بعد را ببندند، هر کدام یک طور توصیه و تجویز می‌کنند. یک چک داریم که همه هم مستحق دریافت هستند. به گزارش ایسنا، محمدرضا‌باهنر […]

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین

غصه دولت و مجلس را می‌خورم که می‌خواهند بودجه را تصویب کنند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: غصه دولت و مجلس را می‌خورم که می‌خواهند بودجه سال بعد را ببندند، هر کدام یک طور توصیه و تجویز می‌کنند. یک چک داریم که همه هم مستحق دریافت هستند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا‌باهنر رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب بیداری اسلامی با بیان این‌که ۶۸ درصد جمعیت کشور بعد از انقلاب به دنیا آمدند، اظهارکرد: بیش از ۶۰ درصد جمعیت کشور امام و جنگ و دفاع مقدس را درک نکردند و آنها امروز حق دارند که سؤال کنند، شما برای ما چه کردید؟، اگر انقلاب نمی‌کردید چه اتفاقی می‌افتاد که تاکنون نیفتاده است؟

وی با بیان این‌که باید کارنامه عالمانه و عادلانه از عملکرد نظام در ۴۰ سال گذشته داشته باشیم، گفت: در این ۴۰ سال دولت‌های مختلفی آمده و رفته‌اند و همه در هر آنچه رقم خورده شریک بوده‌اند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: از زمان شهید رجایی به این سو مجموعه اقدامات قابل قبولی انجام شده و رهبر معظم با هدایت، راهبری، مدیریت، عمق‌نگری و بصیرت در این مسیر نقش ایفا کرده‌اند.

باهنر ادامه‌داد: شاید بگویند هر حکومتی بود در این ۴۰ سال بیمارستان، مدرسه و راه و جاده می‌ساخت، اما یک تفاوت وجود دارد و آن این است که ما مدعی هستیم رتبه ما در بسیاری شاخص‌ها مانند بهداشت، آموزش، عمران و… در حد معجزه‌آسایی اصلاح شده است.

در بسیاری از شاخص‌های توسعه در ردیف بیست و پنجمین کشور هستیم

وی به شاخص‌های توسعه اشاره کرد و گفت: اکنون در ردیف بیست و پنجمین کشور برتر دنیا در بسیاری از شاخص‌های توسعه هستیم. همچنین طبق تحقیق یک مجله خارجی ایران در رتبه هشتم جهان از حیث اقتدار نظام و قدرت نظامی قرار گرفته است که به نوبه خود بی‌نظیر است.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این‌که همه قبول دارند به لحاظ امنیتی و اطلاعاتی در غرب آسیا جزو بهترین‌‌ها هستیم و کارنامه درخشانی داریم، از روند رشد تولید ناخالص داخلی انتقاد کرد و گفت: به این رقم قانع نیستیم. رتبه تولید ناخالص داخلی ما در بین ۲۰۰ کشور، زیر ۲۰ است اما باید ارتقا یابیم.

باهنر افزود: البته اشکالات زیادی هم وجود دارد. از چالش گرفته تا تهدید، ابربحران و آغاز فروپاشی، واژه‌ها و عباراتی هستند که بر حسب بینش و نگرش افراد روی شرایط حال حاضر کشور گذاشته می‌شود، قبول داریم که مشکلاتی مانند بیکاری و… وجود دارد. اما این‌که بگوییم کاری انجام نشده و قبلی‌ها کاری نکردند را نمی‌پذیریم.

وی با انتقاد از رفتار برخی نمایندگان گفت: این روحیه را در نمایندگان زیاد دیدیم هر کدام می‌آمدند و مدعی بودند نمایندگان دوره قبل کاری نکردند. نمایندگان روزهای اول انگیزه بالایی دارند اما بعد چند ماه تغییر می‌کنند.

باهنر با ابراز نگرانی از برخی نظرات غیرکارشناسی در ارتباط با بودجه گفت: مردم گرفتارند دلمان هم می‌سوزد، اما آنقدر این بودجه را غیرکارشناسی تقسیم می‌کنند و رشد می‌دهند که بودجه متورم می‌شود و مانند کیک پوکی می‌شود که به ظاهر ۳ کیلویی است اما روی ترازو که می‌گذاریم یک کیلو بیش‌تر نیست.

وی با بیان این‌که مسایل مملکت از ۸ علت در ۳ گروه ساختاری، رویکردی، عملکردی قرار می‌گیرد، گفت: در بعد ساختاری، مجلس را در نظر بگیریم که این موضوع ربطی به اصلاح‌طلبی و اصولگرایی ندارد، خاستگاه مجلس این است که ۲۹۰ نماینده قسم می‌خورند حافظ منافع ملی باشند، در حالی که ۱۰ نفر هم اینگونه نیستند. منافع ملی در مجلس صاحب ندارد. در تئوری می‌گوییم منافع ملی در رأس امور است.

نماینده ادوار مجلس گفت: متأسفانه در مجلس هر کسی طرفدار اهداف خودش است یکی معلمان، یکی گارگران و برخی فقط به فکر حوزه انتخابیه خودشان هستند، متأسفانه این ساختار مجلس این است که نمایندگان به دنبال منافع منطقه‌ای هستند و هیچ کس به منافع ملی فکر نمی‌کند.

فساد داریم اما مردم فکر می‌کنند که همه دزد هستند

باهنر تصریح کرد: فساد داریم اما مردم فکر می‌کنند که همه دزد هستند.۲۰۰ مدیر نجومی‌بگیر پیدا شد و مردم فکر می‌کنند همه مدیران نجومی بگیرند. ناکارآمدی هم که همینطور به هر کس می‌رسیم می‌گوید ناکارآمدی همه جای مملکت را گرفته است.

وی با تأکید بر این‌که با وجود این‌که با دولت روحانی در یک جناح نیستم اما معتقدم نباید در حق او نامردی کنیم، زیرا او نیز کار کرده و در جاهایی موفق بوده و برخی موارد هم نبوده است، گفت: افراط و تفریط داریم، یکی دولتش دولت پیرمردهاست مثل دولت فعلی و یکی هم می‌آید می‌گوید می‌خواهد همه را جوان کند.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به سلسله مراتب در نیروهای مسلح گفت: در نیروهای مسلح رتبه‌های نظامی پله پله داده می‌شود، اما در وزارتخانه‌ها این رده‌بندی را قبول ندارند و یک سرباز را مدیر می‌کنند و متأسفانه اجازه ندادیم به ترتیب پله‌ها و رده‌ها را طی کند.