تجمیع و یکسان‌سازی فعالیت تجاری سازها

در جدید‌ترین جلسه شورای سیاست گذاری خودرو مطرح شد : تجمیع و یکسان‌سازی فعالیت تجاری سازها جدید‌ترین شورای سیاست گذاری خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان مربوطه، مدیران عامل شرکت‌های بزرگ خودروسازی و دبیران انجمن‌های خودروسازان و قطعه‌سازان برگزار شد. به گزارش خبر خودرو، مشاور خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت خودرو […]

در جدید‌ترین جلسه شورای سیاست گذاری خودرو مطرح شد :

تجمیع و یکسان‌سازی فعالیت تجاری سازها

جدید‌ترین شورای سیاست گذاری خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان مربوطه، مدیران عامل شرکت‌های بزرگ خودروسازی و دبیران انجمن‌های خودروسازان و قطعه‌سازان برگزار شد.

به گزارش خبر خودرو، مشاور خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت خودرو اظهار داشت: تجمیع و یکسان‌سازی فعالیت برخی از شرکت‌های خودروسازی در حوزه ساخت موتور و گیربکس و اکسل و استفاده از پتانسیل‌های داخلی در شرکت‌هایی مثل ایدم، چرخشگر، محور سازان و شاسی ساز مهم‌ترین موضوع مورد بحث دومین جلسه شورای سیاست گذاری خودرو در سال ۹۶ بود.

سعید مدنی افزود: در واقع با این اقدام و یکسان‌سازی فعالیت، شاهد کاهش تنوع تیراژهای موجود در حوزه خودروهای سنگین خواهیم بود.

وی تصریح کرد: بر این اساس، مقرر شد کارگروه‌هایی با حضور اعضای شرکت‌های خودروساز در حوزه تجاری توسط وزارت صنعت و معدن و نظارت کلی وزارتخانه تشکیل و در خصوص تجمیع و یکسان‌سازی حوزه فعالیت تولید محصولاتی مانند کامیون، کامیونت، کشنده و اتوبوس این موضوع مورد بررسی کارشناسی اعضا قرار گیرد.

 

مشاور وزیر صنعت و معدن با اشاره به مزیت این اقدام در حوزه تولید خودروهای تجاری در کشور، اظهار داشت: هنگامی که تنوع محصولات در حوزه تولید خودروهای تجاری افزایش می‌یابد داخلی‌سازی این محصولات به دلیل تیراژ پایین عملاً توجیه اقتصادی نخواهد داشت بنابراین زمانی که مشابه‌سازی صورت می‌گیرد و از یک موتور در چند مدل خودرو مختلف استفاده شود تیراژ تولید بالا رفته و برای داخلی‌سازی توجیه اقتصادی خواهد داشت.