نبود افقی روشن برای صنعت موتورسیکلت ایران

رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت نبود افقی روشن برای صنعت موتورسیکلت ایران رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت از تلاش تولیدکنندگان به منظور توسعه سهم داخلی‌سازی در صنعت موتورسیکلت خبر داد و گفت: با وجود سهم ۵۰ تا ۷۰ درصد صنعت موتورسیکلت از تولید در کشور لازم است تا این سهم در صنعت موتورسیکلت کشور گسترش یافته و […]

رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت

نبود افقی روشن برای صنعت موتورسیکلت ایران

رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت از تلاش تولیدکنندگان به منظور توسعه سهم داخلی‌سازی در صنعت موتورسیکلت خبر داد و گفت: با وجود سهم ۵۰ تا ۷۰ درصد صنعت موتورسیکلت از تولید در کشور لازم است تا این سهم در صنعت موتورسیکلت کشور گسترش یافته و در این زمینه تلاش مضاعفی صورت گیرد.

ابوالفضل حجازی در گفت‌و‌گو با خبر خودرو اظهارداشت: باید از ورود موتورسیکلت‌های خارجی به کشور جلوگیری شود.

وی با اشاره به حرکت انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت در مسیر سیاست‌های کشور تأکیدکرد: انجمن در تلاش است تا در سال جاری و به منطور تحقق شعار امسال، سیاست حمایت از تولید داخل را به‌طور جدی اجرایی نموده و تمرکز بر داخلی‌سازی را سرلوحه فعالیت‌های تولیدی خود قرار دهد.

وی گفت: انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت به منظور حمایت از تولید داخل، جلوگیری از ورود کالاهای مشابه داخل را جزو دستور کاری خود قرارداده است.

وی خاطرنشان‌کرد: امروز صنعت موتورسیکلت کشور ضمن تلاش برای جذب سرمایه و حرکت در مسیر داخلی‌سازی و ارتقای توان تولید، باید نسبت به طراحی و تولید محصولات جدید نیز اقدام نماید.

وی با توجه به نقش سرمایه‌گذاری در توسعه این صنعت اظهارداشت: مسلماً با جذب سرمایه‌گذاری و توسعه و همکاری مشترک با همتایان خارجی صنعت موتورسیکلت نیز می‌تواند بخش مهمی از اهداف داخلی‌سازی تولید در صنعت خودرو را محقق نماید.

رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت در ادامه خاطرنشان‌کرد: امروز شاید یکی از مهم‌ترین مانع به روزرسانی تکنولوژی در صنعت موتوسیکلت عدم حمایت‌های لازم از این صنعت باشد.

حجازی با ابراز تأسف از نبود حمایت‌های دولتی اظهارداشت: عدم حمایت‌های مناسب و همچنین مشکلات ناشی از تحریم‌ها در این سال‌ها موانعی را برای ورود تکنولوژی‌های جدید به این صنعت ایجاد کرده است.

وی گفت: باید افق روشنی برای برای صنعت موتورسیکلت ترسیم شود در غیر این صورت نمی‌توان به توسعه و گسترش سهم تولید در این صنعت دست یافت.

 

وی افزود: در صورت توجه و حمایت از این صنعت، بی‌شک تولیدکنندگان داخلی توانایی دارند تا ظرف مدت کوتاهی موتورسیکلت‌های صددرصد تولید داخل و براساس استانداردهای روز دنیا را تولید نمایند.