تبعات منفی عدم تولید موتورهای انژکتوری بر صنعت موتورسیکلت

نایب‌رییس سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت مطرح کرد تبعات منفی عدم تولید موتورهای انژکتوری بر صنعت موتورسیکلت ، نایب‌رییس سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت کشور می‌گوید: نبود سیاست‌گذاری‌های مناسبی در تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری در کشور موجب گردیده با وجود مصوبه دولت تاکنون امکان تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری در کشور فراهم نشود. به گزارش خبر خودرو حبیب‌ا…محمودان اظهار داشت: عدم تدبیر […]

نایب‌رییس سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت مطرح کرد

تبعات منفی عدم تولید موتورهای انژکتوری بر صنعت موتورسیکلت

، نایب‌رییس سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت کشور می‌گوید: نبود سیاست‌گذاری‌های مناسبی در تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری در کشور موجب گردیده با وجود مصوبه دولت تاکنون امکان تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری در کشور فراهم نشود.

به گزارش خبر خودرو حبیب‌ا…محمودان اظهار داشت: عدم تدبیر در تصمیمات صورت گرفته، متأسفانه جریان تولید به خصوص صنعت موتورسیکلت را به مرز نابودی رسانده است.

وی با اشاره به وضعیت تولید موتور سیکلت در ۵ ماهه اول امسال، گفت: صنعت موتورسیکلت از ابتدای امسال با توقف تولید مواجه شده است و متأسفانه هیچ راهکاری نیز برای خروج از شرایط وجود ندارد.

وی افزود : عدم تولید موتورهای انژکتوری و توقف شماره‌گذاری موتورهای کاربراتوری، نگرانی زیادی را برای فعالان و تولیدکنندگان و آینده شغلی این صنعت ایجاد کرده است.

نایب‌رییس سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت کشور در ادامه به سهم بالای چینی‌ها از بازار موتورسیکلت در ایران اشاره کرد و یادآور شد: در شرایطی که انتظار می‌رود برنامه‌ای برای بهبود جریان تولید در این صنعت ارایه شود، متأسفانه نه تنها حرکتی صورت نمی‌گیرد بلکه بخش خصوصی نیز تضعیف می‌شود به‌طوری که امروز این بخش نیز در شرایط بسیار بد و نگران‌کننده‌ای قرار دارد.

محمودان افزود: در صورتی که برنامه و الزامات قانونی و دقیقی توسط دولت برای این صنعت تدوین و ارایه شود مسلماً صنعت موتورسیکلت و قطعه‌سازی در این بخش توسعه یافته و با رشد کیفی تولیدات، امکان رقابت در بازارهای داخلی و خارجی فراهم خواهد شد.

وی همچنین به مشکل نقدینگی و میزان مطالبات قطعه‌سازان موتورسیکلت پرداخت و گفت: توقف تولید و عدم شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری مشکلات زیادی را در باز پرداخت مطالبات قطعه‌سازان موتورسیکلت ایجاد کرده است.

 

 وی در ادامه با توجه به لزوم توجه به تولید و اشتغال داخلی به تلاش تولیدکنندگان در جهت بومی‌سازی در صنعت موتورسیکلت اشاره کرد و یاد آورشد: امروز در راستای روند بومی‌سازی در تولید حدود ۶۰ درصد قطعات در این صنعت در داخل و ۴۰ درصد نیز بواسطه واردات تأمین می‌شود اما بی‌شک در صورت بی‌توجهی این درصد‌ها تغییر خواهد یافت.