ساینا اتومات خودرویی با امکانات مناسب و به روز است

قائم مقام معاونت مهندسی سایپا ساینا اتومات خودرویی با امکانات مناسب و به روز است قائم‌مقام معاونت مهندسی سایپا گفت: ساینا اتومات خودرویی با امکانات مناسب و به روز است که پاسخگوی تمامی استانداردهای الزامی است  به گزارش سایپانیوز, مهدی پازوکی، قائم‌مقام معاونت مهندسی سایپا و مدیر پروژه محصول ساینا اتومات با بیان مطلب فوق، […]

قائم مقام معاونت مهندسی سایپا

ساینا اتومات خودرویی با امکانات مناسب و به روز است

قائم‌مقام معاونت مهندسی سایپا گفت: ساینا اتومات خودرویی با امکانات مناسب و به روز است که پاسخگوی تمامی استانداردهای الزامی است

 به گزارش سایپانیوز, مهدی پازوکی، قائم‌مقام معاونت مهندسی سایپا و مدیر پروژه محصول ساینا اتومات با بیان مطلب فوق، اظهار کرد: مقدمات پروژه تولید خودرو ساینا با گیربکس اتوماتیک (بر روی پلتفرم X200) در گروه خودروسازی سایپا از سال ۹۴ شروع شد و مذاکره با بیش از ۲۰ شرکت تولیدکننده گیربکس اتوماتیک و بررسی محصولات تولیدی آنها برای جانمایی در محفظه موتور X200 صورت گرفت که در نهایت گیربکس CVT شرکت Punch Powertrain بلژیک به دلیل ابعاد مناسب و کارایی خوب انتخاب شد و این پروژه پس از تأیید هیأت مدیره سایپا از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ آغاز شد.

وی تصریح کرد: این گیربکس از نوع گیربکس Transmition Continues Variable (CVT) به معنی جعبه دنده با قابلیت تغییر پیوسته ضرایب دنده است که مدل پایه این گیربکس از سال ۲۰۰۷ در شرکت پانچ بلژیک تولید شده است و موتورهای تا گشتاور ۱۹۰ نیوتن متر و دور ورودی ۶۰۰۰ را پشتیبانی می‌کند و همچنین دارای حالت تیپ ترونیک با قابلیت تعویض دنده دستی است.

پازوکی در خصوص سابقه استفاده از گیربکس CVTدر کشورمان گفت: این نوع گیربکس بر روی برخی از خودروهای برندهای نیسان، رنو و میتسوبیشی در ایران سابقه مصرف دارد.

قائم‌مقام معاونت مهندسی سایپا در مورد سایر امکانات و آپشن‌های جدید ساینا اتومات در مقایسه با مدل دنده‌ای آن، خاطرنشان کرد: ارتقای پلتفرم الکتریکال به همراه استفاده از تجهیزات دریچه گاز برقی در حوزه موتور این محصول، امکان نصب آپشن‌هایی همچون ورود به خودرو بدون کلید، سیستم استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، سیستم محدود کننده سرعت، نمایشگر لمسی ۷ اینچی و سیستم مجهز به مسیریاب و همچنین فرمان برقی، سیستم پایش فشار باد TPMS و در آینده نیز سیستم کنترل پایداری خودرو (ESC) از امکانات و آپشن‌های ساینا اتومات می‌باشد.

پازوکی در ادامه افزود: در حال حاضر قرار است این محصول در قالب دو تیپ پایه و مدل فول‌آپشن آن با توجه به آپشن‌های اشاره شده تولید شود و بعضی موارد از جمله سیستم ESC نیز که در آینده جزو الزام استانداردی خواهند شد، در این خودرو لحاظ شده است.

مدیر پروژه محصول ساینا اتومات در خصوص تفاوت‌های غربیلک فرمان این محصول با مدل ساینا دنده‌ای گفت: کلید کنترلرهای کروز کنترل و همچنین کنترل‌های سیستم صوتی جهت آسایش راننده به امکانات غربیلک فرمان اضافه شده و استایل آن بسیار مناسب و به روز است.

وی افزود: تولید ساینا اتومات در ۶ ماهه دوم سال ۹۶ در برنامه تولید سایپا لحاظ شده و تحویل آن به مشتریان از پاییز امسال آغاز خواهد شد.

پازوکی با بیان این‌که تولید این محصول در سایت کاشان برنامه‌ریزی شده اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی و سیاست‌های گروه سایپا تولید ساینا اتومات در سایت کاشان تداخلی با برنامه‌های تولید محصولات سیتروئن نخواهد داشت.

قائم مقام معاونت مهندسی سایپا تأکید کرد: در حال حاضر نمونه‌های تولید شده این محصول در مراحل نهایی تست‌های تأیید نوع و آلایندگی و مصرف سوخت می‌باشند و نتایج حاصله از تست‌های اولیه مثبت بوده و پاسخگوی تمامی استانداردهای الزامی است.

 

پازوکی گفت: با توجه به رده قیمتی این خودرو، تقریباً هیچ خودروی اتومات داخلی و یا وارداتی در این رده قیمتی قابل رقابت با ساینا اتومات نیستند البته خودروهایی نظیر تندر ۹۰ اتومات، ۲۰۶ اتومات و ساندرو اتومات از رقبای این خودرو خواهند بود.