سهم ۸۵ درصدی خودرو‌ها در آلودگی هوای پایتخت

عضو مجمع نمایندگان استان تهران سهم ۸۵ درصدی خودرو‌ها در آلودگی هوای پایتخت عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: اجرای درست طرح (L.E.Z) ، منجر به کاهش آلودگی هوا به عنوان تهدیدکننده سلامتی شهروندان تهرانی می‌شود. به گزارش خانه‌ملت، سیده‌فاطمه‌ذوالقدر، با بیان این‌که خودرو‌ها سهم ۸۵ درصدی در آلایندگی هوای تهران دارند اجرای طرح کاهش […]

عضو مجمع نمایندگان استان تهران

سهم ۸۵ درصدی خودرو‌ها در آلودگی هوای پایتخت

عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: اجرای درست طرح (L.E.Z) ، منجر به کاهش آلودگی هوا به عنوان تهدیدکننده سلامتی شهروندان تهرانی می‌شود.

به گزارش خانه‌ملت، سیده‌فاطمه‌ذوالقدر، با بیان این‌که خودرو‌ها سهم ۸۵ درصدی در آلایندگی هوای تهران دارند اجرای طرح کاهش آلایندگی هوای پایتخت (L.E.Z)، را در بهبود وضعیت بحرانی هوای پایتخت مؤثر دانست و گفت: این طرح ترافیکی در اغلب کشورهای دنیا اجرا شده و نتایج خوبی را نیز به همراه داشته است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این‌که اجرای درست طرح کاهش آلایندگی هوای پایتخت (L.E.Z)، می‌تواند منجر به کاهش آلایندگی هوا به عنوان تهدید‌کننده سلامتی شهروندان تهرانی شود، تصریح‌کرد: این طرح با هدف کاهش آلودگی و محدودتر از زوج و فرد خواهد بود و براساس اظهارات شهردار تهران از ابتدای سال ۹۷ اجرا می‌شود؛ البته برای اجرای بهتر طرح نیاز است خودروی کیفی در اختیار مردم قرار گیرد و جریمه خودروهایی که معاینه فنی ندارند، تشدید شود.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که باید زیرساخت‌های طرح کاهش آلایندگی هوای پایتخت (L.E.Z)، در تمامی کلان‌شهر‌ها فراهم شود، گفت: امروزه تمامی کلان‌شهرهای کشور با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کنند و آلودگی مشکلات زیادی را برای مردم فراهم کرده است از این رو نیاز است این طرح نه تنها در تهران بلکه با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در تمامی کلان‌شهر‌ها اجرایی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با یادآوری این‌که جرایم حاصل از خودروهای آلاینده به حساب شهرداری بازگردانده می‌شود، تصریح‌کرد: بهتر است این مبالغ برای آلودگی هوا هزینه شود نه در مسیرهای دیگر.