مهم‌ترین دغدغه قطعه‌سازان عدم پرداخت به موقع مطالبات است

عضو انجمن قطعه‌سازان مطرح کرد مهم‌ترین دغدغه قطعه‌سازان عدم پرداخت به موقع مطالبات  است   عضو انجمن قطعه‌سازان معتقد است: در دو، سه سال اخیر یکی مهم‌ترین دغدغه قطعه‌سازان داخلی، عدم پرداخت به موقع مطالبات آنها توسط خودروسازان بوده است. رضا رضایی در گفت‌و‌گو با خبر خودرو با اشاره به پرداخت بخشی از مطالبات قطعه‌سازان […]

عضو انجمن قطعه‌سازان مطرح کرد

مهم‌ترین دغدغه قطعه‌سازان عدم پرداخت به موقع مطالبات  است  

عضو انجمن قطعه‌سازان معتقد است: در دو، سه سال اخیر یکی مهم‌ترین دغدغه قطعه‌سازان داخلی، عدم پرداخت به موقع مطالبات آنها توسط خودروسازان بوده است.

رضا رضایی در گفت‌و‌گو با خبر خودرو با اشاره به پرداخت بخشی از مطالبات قطعه‌سازان در هفته‌های اخیر اظهار داشت: در شرایطی که بسیاری از قطعه‌سازان با مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه هستند، اقدام اخیر شرکت سایپا در پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان مطالبات معوقه قطعه‌سازان جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تأکید کرد: بی‌شک این اقدام در راستای برنامه‌ریزی و وجود تیم‌های مدیریتی قوی شکل گرفته است البته در چند ماه گذشته نیز شرکت سایپا رقمی معادل ۳۵۰ میلیارد تومانی را بابت مطالبات قطعه‌سازان پرداخت کرد که مسلماً کمک مناسبی به تقویت توان مالی شبکه قطعه‌سازی کشور بود.

وی اظهار داشت: در صورتی که به همین روش، پرداخت مطالبات قطعه‌سازان ادامه یابد مسلماً در رشد تولید خودروسازان نیز تأثیر خوبی خواهد داشت.

وی گفت: امروز صنعت قطعه و خودرو در همه جای دنیا دارای استراتژی مشخصی است، بنابراین چنانچه موانع این صنعت براساس اصول و درایت مدیریت نوین اصلاح شود صنایع زیادی در این زمینه توسعه خواهند یافت.

عضو انجمن قطعه‌سازان تصریح کرد: این‌که مسؤولان موانع موجود بر سر راه رشد صنعت خودرو و قطعه‌سازی را به صورت مهندسی حل نماید قطعاً مسیر سختی نخواهد بود و تنها نیازمند برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری درست است همچنین حمایت مالی از این صنعت است.

رضایی تزریق حداقل ۱۵ تا ۲۰هزار میلیارد تومان طی فرایندی یک ساله جهت حمایت از صنعت قطعه‌سازی کشور را رقم سنگینی برای دولت ندانست و گفت: بی‌شک پرداخت این رقم طی فرایندی حداقل یک ساله به صنعت قطعه‌سازی کشور، کمک مؤثری به این صنعت خواهد بود.

وی افزود: امروز باید امکان ورود سرمایه برای توسعه واحدهای نوآور و خلاق که می‌توانند محصولات کیفی و رقابتی را در داخل تولید و به بازارهای جهانی عرضه کنند، فراهم شود.

وی تأکید کرد: با حرکت در مسیری که با هدف به روزرسانی تولید خودرو‌‌ها در کشور بوده و مبنا دستیابی به قیمت رقابتی و فروش و خدمات پس از فروش مهندسی باشد، بی‌تردید می‌توان در بازارهای هدف حضور مؤثری را یافت.

وی گفت: امروز صنعت خودرو می‌تواند در توسعه کلان اقتصادی، اشتغال‌زایی و دستیابی به دانش و فناوری روز در کشور نقش مهمی ایفا کند بنابراین با اهتمام جدی در جهت توسعه این صنعت، قطعاً صنعت خودرو ایران در دنیا حرفی برای گفتن خواهد داشت.

این فعال در صنعت قطعه‌سازی کشور در ادامه بر لزوم توجه بیش‌تر به این صنعت تأکید کرد و اظهار داشت: از دولت درخواست می‌شود به صنعت خودرو و قطعه‌سازی به صورت ویژه توجه نماید و در این راستا برنامه مدون و مهندسی را برای رسیدن به اهداف در این بخش ترسیم کند.

 

رضایی تأکید کرد: البته با وجود زیرساخت‌های ضعیف، پیش‌بینی می‌شود در چند سال آینده این صنعت توسعه خوبی را یافته و شاهد عرضه خودروهای به روز و مورد رضایت مصرف کنندگان باشیم.