واگذاری ۵۰۰خودروی متروکه گمرگ به سازمان فنی و حرفه‌ای

رییس سازمان اموال تملیکی اعلام کرد واگذاری ۵۰۰خودروی متروکه گمرگ به سازمان فنی و حرفه‌ای  رییس سازمان اموال تملیکی گفت: ۵۰۰خودروی سواری متروکه در گمرک به سازمان فنی و حرفه‌ای کشور واگذار شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، جمشیدقسوریان‌جهرمی، با اشاره به تعیین تکلیف بخشی از خودروهای متروکه در گمرک، […]

رییس سازمان اموال تملیکی اعلام کرد

واگذاری ۵۰۰خودروی متروکه گمرگ به سازمان فنی و حرفه‌ای

 رییس سازمان اموال تملیکی گفت: ۵۰۰خودروی سواری متروکه در گمرک به سازمان فنی و حرفه‌ای کشور واگذار شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، جمشیدقسوریان‌جهرمی، با اشاره به تعیین تکلیف بخشی از خودروهای متروکه در گمرک، اظهارداشت: براساس تفاهمی که با سازمان فنی و حرفه‌ای صورت گرفت، ۵۰۰دستگاه سواری متروکه به‌کارگاه‌های این سازمان اختصاص یافت.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان این‌که ارزش کارشناسی رسمی دادگستری برای این تعداد خودرو ۴۲میلیاردریال است، به فارس گفت: به دلیل آن‌که این خودرو‌ها نتوانستند مجوز و استاندارد لازم را برای ورود به کشور اخذ کنند، متروکه شد و برای این‌که هزینه بر این خودرو‌ها مترتب بود و در حال مستهلک شدن بودند، مقرر شد تا برای امور آموزشی و فنی و حرفه‌ای در اختیار این سازمان قرار گیرد.

وی این اقدام را در راستای فعال‌سازی ۳۱۰کارگاه فنی و حرفه‌ای و اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: بابت این خودرو‌ها پول نقدی دریافت نشده و اوراق اسلامی فروخته شده است.

 

قسوریان در مورد جزییات بیش‌تر این خودروهای چینی افزود: ۴۲۶دستگاه از این خودروهای سواری مربوط به شرکت چری با مدل ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ بوده و ۶۳دستگاه سواری برند سابرینا دنده اتوماتیک بوده است. این خودرو‌ها ۴سال است در انبار اموال تملیکی بوده و نتوانستند مجوزهای لازم را اخذ کنند.