پیش از اجرای طرح نوسازی ناوگان خودروی سنگین منابع مالی آن کنار گذشته شود

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس پیش از اجرای طرح نوسازی ناوگان خودروی سنگین منابع مالی آن کنار گذشته شود نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس، گفت: پیش از اجرای طرح نوسازی ناوگان خودروی سنگین منابع مالی آن کنار گذشته شود مانند جایگزینی خودروهای فرسوده تاکسی که ابتدا منابع مورد نیاز آن در نظر گرفته شده بود. […]

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس

پیش از اجرای طرح نوسازی ناوگان خودروی سنگین منابع مالی آن کنار گذشته شود

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس، گفت: پیش از اجرای طرح نوسازی ناوگان خودروی سنگین منابع مالی آن کنار گذشته شود مانند جایگزینی خودروهای فرسوده تاکسی که ابتدا منابع مورد نیاز آن در نظر گرفته شده بود.

هدایت‌ا…خادمی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در خصوص نوسازی ناوگان خودروی سنگین، اظهارداشت: این امکان وجود دارد که از محل صرفه‌جویی سوخت و این‌که در آینده از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی توسط دولت به منظور تأمین منابع طرح نوسازی ناوگان خودروی سنگین استفاده شود.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که، برای کاهش هزینه در کشور باید سیستم ریلی را توسعه دهیم، گفت: سیستم ریلی هزینه حمل و نقل را به یک هفتم هزینه جاده‌ای کاهش می‌دهد، اما متأسفانه ما در کشور به این مسأله توجه نمی‌کنیم و خط ریلی کشور به درب بسیاری از کارخانه‌های بزرگ کشور نمی‌رسد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که با توجه به وضعیت اقتصادی در سال۹۷ مطمئن نیستیم این طرح اجرایی شود، ادامه‌داد: متأسفانه امکان دارد طرح نوسازی ناوگان خودروی سنگین نیز در بین طرح‌هایی قرار بگیرد که مصوب شده اما اجرایی نمی‌شود.

وی با بیان این‌که در تأمین منابع اجرای طرح نوسازی ناوگان فرسوده خودروهای سنگین از طرف وزارت نفت ابهام وجود دارد، تصریح‌کرد: در گذشته بند ق به منظور بهینه‌سازی میزان مصرف سوخت وجود داشت که وزارت نفت می‌توانست از آن استفاده کند اما در حال حاضر منابع مشخص نیست، اگر وزارت نفت بودجهای را در این خصوص در نظر بگیرد با توجه به میزان بالای مصرف سوخت خودروهای فرسوده، صرفه‌جویی در میزان سوخت صورت می‌گیرد.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر این‌که به صورت شفاف مطرح نشده است که باید ابتدا منابع مالی اجرای این طرح در نظر گرفته شود و سپس از محل صرفه‌جویی میزان سوخت منابع برگردانده شود، خاطرنشان‌کرد: باید قبل از اجرای طرح منابع آن کنار گذشته شود مانند جایگزینی خودروهای فرسوده تاکسی که ابتدا منابع مورد نیاز آن در نظر گرفته شده بود