دولت در واردات ۶ هزار خودروی غیرقانونی تخلف کرده است

رییس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس دولت در واردات ۶ هزار خودروی غیرقانونی تخلف کرده است رییس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای‌اسلامی تأکید کرد که دولت متخلف واردات ۶هزار خودروی غیرقانونی است. ولی ملکی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، با اشاره به تأیید واردات غیرقانونی ۶۴۰۰ دستگاه خودرو در زمان ممنوعیت […]

رییس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس

دولت در واردات ۶ هزار خودروی غیرقانونی تخلف کرده است

رییس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای‌اسلامی تأکید کرد که دولت متخلف واردات ۶هزار خودروی غیرقانونی است.

ولی ملکی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، با اشاره به تأیید واردات غیرقانونی ۶۴۰۰ دستگاه خودرو در زمان ممنوعیت ثبت سفارش، اظهار داشت: واردات خودرو در بازه زمانی که ثبت سفارش بسته بوده است در واقع خلاف قانون شده و همین امر شائبه و رانت را ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای‌اسلامی تأکید کرد: اگر ثبت سفارش بسته بود کسی نباید از رانتی در دولت استفاده و دست به واردات خودرو بزند، چرا که طبق قانون می‌توان سالانه ۷۵ هزار خودروی خارجی وارد کشور و واردات ۶ هزار خودروی غیرقانونی شائبه رانت در دولت را تقویت می‌کند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای‌اسلامی با بیان این‌که صادر کننده مجوز خودروهای غیرقانونی متخلف است، اظهار داشت: این خودرو‌ها از مبادی قانونی وارد کشور شده است، از آنجایی که مبادی رسمی زیر نظر کمرگ و وزارت صنعت و معدن است بنابراین دولت در این زمینه تخلف کرده و باید پاسخگو باشد.

بررسی واردات خودروهای غیرقانونی با فوریت

وی با اشاره به تصویب فوریتی طرحی در زمینه واردات خودرو در صحن علنی بیان داشت: در نشست گذشته مجلس یک فوریت طرح تعیین ضوابط حقوق ورودی خودروهای سواری وارداتی و ساماندهی بازار خودرو به تصویب رسید به همین جهت موضوع واردات غیرقانونی خودروهای خارجی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ملکی، با بیان این‌که کمیسیون صنایع موضوع واردات غیرقانونی خودرو را پیگیری می‌کند، گفت: واردات غیرقانونی ۶ هزار خودروی قاچاق محسوب نمی‌شود بلکه از مبادی رسمی و دولتی وارد کشور شده و ممکن است شماره‌گذاری و به فروش رسیده باشد، بنابراین نمی‌توان این خودرو‌ها را شناسایی و طبق قانون مبارزه با قاچاق با آن برخورد کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این سؤال که چند نفر مجاز به صدور واردات از مبادی رسمی به صورت غیرقانونی هستند، گفت: عده‌ای با استفاده از رانت در دولت به واردات غیرقانونی خودرو دست زده‌اند که در نشستی آتی با واردکنندگان موضوع پیگیری می‌شود.