خروج پژو تأثیری بر کیفیت تولید ندارد

عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس خروج پژو تأثیری بر کیفیت تولید ندارد عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید دارد که پژو تنها ۱۵ درصد در تولید خودرو نقش داشت و با خروج این شرکت از ایران کیفیت خودرو‌ها کاهش پیدا نمی‌کند. سیدجوادحسینی‌کیا در گفت‌وگو با خانه ملت، […]

عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس

خروج پژو تأثیری بر کیفیت تولید ندارد

عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید دارد که پژو تنها ۱۵ درصد در تولید خودرو نقش داشت و با خروج این شرکت از ایران کیفیت خودرو‌ها کاهش پیدا نمی‌کند.

سیدجوادحسینی‌کیا در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به افزایش ۴۹ درصدی قیمت فولاد آلیاژی اظهارداشت: افزایش قیمت خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد، بسیاری از این عوامل خارج از اختیار تولیدکننده است که یکی از مهم‌ترین این عوامل افزایش قیمت مواداولیه و قطعات است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که افزایش قیمت مواداولیه بر گرانی تولید نهایی اثرگذار است، گفت: در این بین عوامل داخلی و خارجی نیز نقش به‌سزایی در افزایش قیمت‌ها بازی می‌کنند که انتظار می‌رود دولت با مدیریت عوامل داخلی از گرانی‌ها ممانعت کند و واردات را تا حدود زیادی کنترل کند تا بتواند مدیریت قیمت‌ها را در اختیار بگیرد.

نماینده مردم سنقر در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه‌داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت که صنعت خودرو‌سازی کشور بیش از ۹٫۶ درصد ظرفیت افزایش خودرو را ندارد؛ اما در برخی مقاطع شاهد افزایش بیش‌تری هستیم که دولت باید با حمایت‌های لازم فشار را از دوش مصرف‌کنندگان ‌بردارد.

وی تأکیدکرد: از آنجایی که افزایش مواداولیه در نهایت بر دوش مصرف‌کنندگان گذاشته می‌شود، دولت باید با بسته‌های حمایت، شرایط را برای تولید ارزان‌قیمت فراهم کند.

حسینی‌کیا با اشاره به خروج شرکت پژو از ایران بیان‌داشت: خروج این شرکت بار روانی در زمینه گرانی خودرو دارد، موضوع اساسی این است که خودروسازی‌های داخلی باید در قراردادهای خود تضمین‌های لازم را اخذ کنند تا نه بار روانی داشته باشد و نه هزینه گزافی پرداخت شود.

عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص کیفیت خودروی داخلی با خروج پژو توضیح داد: از آنجا که ۸۵ درصد خودرو‌ها با توان داخلی است بنابراین خروج پژو تأثیری بر کیفیت تولیدات ما ندارد و تمام این مسایل فشار روانی است.