بررسی پرونده خودروهای وارداتی در همه سطوح بدون اغماض ادامه خواهد یافت

دادستان تهران بررسی پرونده خودروهای وارداتی در همه سطوح بدون اغماض ادامه خواهد یافت گروه خودرو-  دادستان تهران در تبیین بروز تخلفات در حوزه ورود خودروهای وارداتی، با انتقاد از عدم نظارت لازم توسط وزارت صنعت، معدن‌وتجارت بر روند ثبت سفارش‌ها، گفت: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که تخلف محرز و فسادی شکل گرفته بوده و […]

دادستان تهران

بررسی پرونده خودروهای وارداتی در همه سطوح بدون اغماض ادامه خواهد یافت

گروه خودرو-  دادستان تهران در تبیین بروز تخلفات در حوزه ورود خودروهای وارداتی، با انتقاد از عدم نظارت لازم توسط وزارت صنعت، معدن‌وتجارت بر روند ثبت سفارش‌ها، گفت: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که تخلف محرز و فسادی شکل گرفته بوده و نظارت اعمال نشده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده عباس‌جعفری‌دولت‌آبادی تصریح کرد: در تحقیقات مشخص شد که سامانه ثبت سفارش خودرو در اختیار بخش خصوصی بوده که نظارت کمی توسط مدیران وزارت صمت (صنعت، معدن، تجارت) انجام می‌شده و دسترسی‌های خارج از قاعده‌ای ملاحظه می‌شود.

وی با اشاره به پیچیدگی، گستردگی و تعداد متهمان پرونده خوردهای وارداتی، روند شکل‌گیری این پرونده را تشریح کرد و افزود: دستگاه قضایی در بهمن ماه سال ۹۶ در بندرعباس اقداماتی را شروع کرد که براساس آن تعداد ۴۰۰ اتومبیل توسط دادستانی تهران به نیابت از دادستانی بندرعباس توقیف شد.

وی به بیان مصداقی از این تخلفات پرداخت و بیان داشت: در دو وقفه توقف ثبت سفارش در تاریخ‌های ۱۲ دی ماه ۹۵ تا بیست‌ودوم دی‌ماه همان سال و همچینن بیست‌وچهارم تیر ۹۶ تا بیست‌وهشتم تیر همان سال، حداقل ۳۴ هزار مورد ثبت سفارش خودرو صورت گرفته که ۳برابر ثبت سفارش ماه‌های معمول سال بوده است.

دادستان تهران با اشاره به وجود رانت‌های اطلاعاتی در رابطه با ثبت سفارش خودروها، گفت: مشخص است که این افراد از یک رانت اطلاعاتی در مورد ثبت سفارش خودرو بهره‌مند بودند که با پیشرفت تحقیقات این مسایل به نتیجه بهتری خواهد رسید.

وی تأکید کرد: تحقیقات در مورد پرونده خودروهای وارداتی در همه سطوح بدون اغماض ادامه خواهد یافت و در هر رده‌ای که افراد مرتکب جرم شده باشند تحت تعقیب قضایی خواهند گرفت.