پلاک‌گذاری «کوادرو »تا آخر تابستان

پلاک‌گذاری «کوادرو »تا آخر تابستان گروه خودرو – اولین خودروی تمام‌برقی کشور با نام تجاری کوادرو تا پایان تابستان امسال پلاک‌گذاری می‌شود.  خودرو برقی کوادرو، یک محصول الکتریکی دونفره و کوچک بوده که با توجه به رانندگی آسان، پارک راحت، ظاهر زیبا، سرعت مناسب، حجم کم، سوخت پاک و ارزان، قدرت مانور مناسب تردد در […]

پلاک‌گذاری «کوادرو »تا آخر تابستان

گروه خودرو – اولین خودروی تمام‌برقی کشور با نام تجاری کوادرو تا پایان تابستان امسال پلاک‌گذاری می‌شود.

 خودرو برقی کوادرو، یک محصول الکتریکی دونفره و کوچک بوده که با توجه به رانندگی آسان، پارک راحت، ظاهر زیبا، سرعت مناسب، حجم کم، سوخت پاک و ارزان، قدرت مانور مناسب تردد در شهرهای پُر ازدحام و شلوغ است.

سهولت پارک این خودرو می‌تواند یکی از جذاب‌‌ترین مزیت‌های فروش این خودرو در بازار باشد. شارژ این خودرو با برق شهری امکان‌پذیر است و با یکبار شارژ، این خودرو الکتریکی می‌تواند ۱۰۰ کیلومتر را طی کند. حداکثر سرعت این خودرو کوچک دونفره نیز ۸۰ کیلومتر بر ساعت است. پروژه توسعه خودرو برقی کوادرو، توسط دانشگاه آزاد اسلامی قزوین انجام شده و شروع آن از سال ۹۳ بوده است. گفتنی است که برای ساخت خودرو برقی کوادرو، ۹۰۰ قطعه لازم است که از این تعداد، ۸۵۵ قطعه داخلی‌سازی شده و تنها ۴۰ قطعه وارداتی است که تلاش‌ها برای داخلی‌سازی ۴۰ قطعه وارداتی نیز بی‌وقفه ادامه دارد.

در این باره حسین زیارتی، مدیرعامل شرکت پیشران‌خودرو گفت: این اقدام که نتیجه تلاش معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی کشور است، باعث شد تا برای اولین بار شاهد پلاک‌گذاری این خودرو برقی در نظام جمهوری اسلامی باشیم.

زیارتی با بیان اینکه این وسیله‌نقلیه توسط ۵۰ مهندس نخبه طراحی و مورد ساخت قرار گرفته است، اظهار داشت: در مرحله اول قرار است ۱۰۰ دستگاه از این محصول به صورت نسخه محدود (Limited Edition) و به شکل مزایده به فروش برسد.

وی با بیان اینکه ساخت و فروش چنین محصولاتی به قدرت و توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان منجر می‌شود، گفت: اگر حمایت‌های مادی و معنوی از تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شود، مهندسان جوان و نخبه می‌توانند بدون موانع و با سرعت بالا به دستاوردهای بزرگی دست یابند.

زیارتی سرعت این خودرو برقی را ۸۰ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و گفت: برآوردهای صورت گرفته نشان می‌دهد که این خودرو ایمن می‌تواند در آینده جایگزین مناسبی برای خودروهای فسیلی در بین مردم باشد.