اعلام آمادگی ۵شرکت بین‌المللی در فراخوان جذب سرمایه‌گذار ترود

مجری طرح تجهیز معدن و استحصال شورابه‌های ترود خبر داد: اعلام آمادگی ۵شرکت بین‌المللی در فراخوان جذب سرمایه‌گذار ترود مجری طرح تجهیز معدن و استحصال شورابه‌های ترود از برگزاری فراخوان جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی شورابه‌های ترود واقع در کویر مرکزی ایران به‌عنوان فرصتی استثنایی خبر داد به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت […]

مجری طرح تجهیز معدن و استحصال شورابه‌های ترود خبر داد:

اعلام آمادگی ۵شرکت بین‌المللی در فراخوان جذب سرمایه‌گذار ترود

مجری طرح تجهیز معدن و استحصال شورابه‌های ترود از برگزاری فراخوان جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی شورابه‌های ترود واقع در کویر مرکزی ایران به‌عنوان فرصتی استثنایی خبر داد

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی حسین داشبلاقی؛ مجری طرح تجهیز معدن و استحصال شورابه‌های ترود با بیان این مطلب گفت: در راستای تهیه اسناد انتخاب مشاور برای انجام مطالعات فنی و اقتصادی معدن شورابه ترود، ۵ شرکت بین‌المللی دارای دانش فنی اعلام آمادگی کردند که تا پایان نیمه دوم اردیبهشت ماه طرح پیشنهادی خود را ارایه کنند و پس از اعلام نتایج ارزیابی اسناد، انجام مطالعات فنی و اقتصادی برای معدن به عنوان بخشی از اسناد فراخوان جهت جذب سرمایه‌گذار می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: از آنجاییکه شرکت‌های مذکور دارای برند بین‌المللی می‌باشند اقدام بسیار مؤثری در جهت جذب سرمایه‌گذار و بهره‌برداری از معدن ترود انجام خواهد شد.

داشبلاقی خاطرنشان‌کرد: میزان سرمایه‌گذاری اولیه در راه‌اندازی معدن ترود حدود ۴۵۰ میلیارد تومان است که این میزان متناسب با ظرفیت و محصولات تولیدی و نیز روش تولید محصول نهایی افزایش یا کاهش می‌یابد.

مجری طرح تجهیز معدن و استحصال شورابه‌های ترود با اشاره به این‌که معادن شورابه‌ای از نظر محیط‌زیست جزو معادن سبز محسوب می‌شوند و نیاز به ارزیابی زیست‌محیطی ندارند، گفت: امیدواریم به زودی مجوز ترمیم مسیر دسترسی به معدن را از سوی سازمان محیط‌زیست دریافت کنیم.

 

شورابه‌های ترود با مساحت ۶ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین محدوده معدنی در کشور به شمار می‌رود که در خود بیش از ۲٫۱ میلیارد مترمکعب شورابه جای داده است. عمده‌‌ترین عناصر معدنی یافت شده در این شورابه‌ها، پتاس و منیزیم است که عناصر همراه زیادی دارد که به مرور برداشت و استحصال خواهد شد.